Inlägg från: Jonnes brud |Visa alla inlägg
  • Jonnes brud

Raka sig i underlivet

Jag förstår inte riktigt det resonemang en del kvinnor har, att de rakar sig för att deras partner vill det, tänder på det. Vadå, är han pedofil - kvinnan ser ju ut som en liten flicka!?

• Jonnes brud

Kors vilken reaktion det blev. Det är ju inte precis jag som tycker att en rakad kvinna ser ut som ett barn (och det går att ha oralsex utan att vara rakad). Men det finns ju faktiskt en orsak till att det finns hår därnere, precis som "blivande fru J" skriver.

Vad jag reagerade på var att det finns kvinnor som gör vad som helst för att tillfredsställa sin partner, antingen det gäller att raka sig, klä sig på ett visst sätt eller gå ner i vikt. Ta bara det här med analsex. Många unga kvinnor känner sig tvingade av sina kille att "ställa upp", därför att han säger att "alla andra" gör det. Det kan vara en av orsakerna till att så många unga kvinnor får vestibulit. Ett litet inlägg från någon som önskade att alla, framförallt unga kvinnor, kunde stå på sig mera och inte ge efter för vad killen, bästa kompisen eller media tycker.

• Jonnes brud

Hår nertill på kvinnan är väldigt bra på att fånga upp t ex bakterier och annat som annars skulle vandra raka ( ) vägen upp i underlivet och kanske orsaka äggstockinflammation. Av samma anledning har vi antagligen hår i näsan (raka vägen upp till hjärnan). Att vi sedan är mer eller mindre håriga på kroppen kan kanske ha att göra med vårt genetiska ursprung, alltså långt innan vi blev de människor vi är idag.

• Jonnes brud

Nej, det har du nog rätt i. Men om bakterier tar sig igenom slemhinnan i näsan, så är det inte så långt till hjärnan. Håret i näsan skyddar dessutom svalget från infektioner.

Svar på tråden Raka sig i underlivet