• yrvädret

Raka sig i underlivet

Kunde man gissa att det skulle bli en hetsig debatt i detta ämne eller??

För att svara TS: om du vill så testa och raka dig ett bra tag innan bröllopet och se om du trivs med det. Om du känner att det är helt fel, så är det bara att låta det växa ut igen.

Och ja, håret kring könsorganen har fortfarande en funktion idag, och på ett helt oväntat sätt dessutom. Med tanke på alla tighta, åtsittande bommulls/ syntetkläder vi har idag, så är det lätt att få svamp och skavsår (gäller även pojkar som pöjk) Könshåret bildar en luftficka mellan trosor/kalsonger/byxor så att det blir lagom varmt och fuktigt mellan benen. Rakar men sig och det blir hudirritationer samtidigt som man har tighta plagg finns risk för svamp och infektioner. Det är fakta.
    Men vad man själv tycker om är en annan sak. Jag gillar rakat, eller väl ansatt på både mig och män (dock finns en regel, ett sn-ppskaft med stubb - inte bra!!)
    Men det är jag det.

• yrvädret

CareBear
    Tycker också att det himla mycket skrämselpropaganda runt att raka musen. Har en tjejkompis som i princip fick en utskällning av en gynekolog för att hon rakar av allting - helsjukt.

Jag började raka bikinilinjen som 14-åring, dröjde inte speciellt länge innan jag började raka än mer - och jag har aldrig haft svamp under de 12 åren jag rakat mig. Däremot har jag fått allergiutslag så det heter duga, när jag använt bindor.

• yrvädret

Granis - du är inte den enda som har haft problem med just Always. För utom jag själv så har jag andra kompisar som får likadant. Egentligen skulle man skriva till Always och göra dem medvetna om vilka problem deras bindor orsakar...

• yrvädret

Carebear

Jag vet, jag tycker det är helsjukt att man måste förställa sig så att man "passar in" på vad som andra tycker är "rätt". Det är ju inte det att man är helt omedveten om att det finns en viss större risk för svampinfektioner. Men å andra sidan tycker jag personligen att det är bra mycket obehagligare att ha en massa hår - dels blir hela området så himla fuktigt (obehagligt fuktigt alltså) och dels så kliar det så förbannat - jag har känslig hud för övrigt, och på något sätt blir området än känsligare med en massa hår på...

• yrvädret

Pöjk

he,he, fast om du går omkring och kliar dig i ansiktet så ser det inte lika konstigt ut som när jag går och försöker diskretscratcha mig i skrevet...

• yrvädret

En kille kan iallafall klia sig i skrevet och se cool ut, en tjej som gör likadant däremot... *skakar på huvudet*

• yrvädret

och för att kunna klia sig ordentligt som tjej behöver man göra detsamma

Svar på tråden Raka sig i underlivet