• Magga

Vi behöver tips på vigsellokal!!!!

Jag kan inte komma på nåt på rak arm, men om ni berättar lite mer så kanske nån tanke kan genereras! Hur många ska få plats, vill ha nåt "ruffigt" eller nåt vackert, måste det vara precis i Majorna, eller är hela Göteborg intressant?

Vet hur det känns, vi har nyss gett upp våra vigselplats-planer och bestämt oss för att gifta oss vid festlokalen...

• Magga

Om Gatenhielmska funkar så är det ju utmärkt! Annars kan man ju fråga sig om det finns nån samlingslokal inne på Sjöfartsmuseet? Kolla på www.sjofartsmuseum.goteborg.se/

Vi hade tänkt ha vigseln inne i Göteborg, för vi är stadsmänniskor, men till slut har vi gett upp och bestämt oss för att gifta oss ute vid havet, där vi ska ha festen. Jag inser att många tycker att det är mycket bättre, men vi hade nog gärna velat vara i stan... Men det blir bra så här med, och väldigt praktiskt. Om det regnar finns det en lagerbyggnad (en gammal dansbana) som vi kan städa ur och använda till vigseln. Det står pingisbord där nu, tror jag...
    (En av våra ursprungliga idéer var att vigas i den övre foajén på Konserthuset, en plats vi verkligen gillar. Det funkade inte vårt datum, och kostade dessutom 5000 kronor, vilket vi tyckte var lite häftigt. Sen tror jag att man överhuvudtaget kan hyra lokaler på museer, kolla det - konstmuseet är ju coolt!)

Svar på tråden Vi behöver tips på vigsellokal!!!!