Hej !
Min viktnedgångshistoria i korta drag :
Vägde 86 kilo när jag bestämde mig för att det får fanimej vara nog
Började med att ta bort smöret från smörgåsen & ta en lååång promenad 1 dag i veckan i kombination med att tänka "Atkins" när jag åt....absolut inte fanatiskt, men jag åt kött & fisk och grönsaker...inget ris/potatis/pasta.
Detta gjorde att jag minskade ca 6 kilo på ca 3-4 månader.
Sen blev jag tipsad om Cambridgekuren som jag började med i februari....jag åt "pulver" till frukost & lunch på vardagarna, men riktig (fast kolhydratfattig) mat till middag & på helgerna tillsammans med min m2b.
Detta gjorde att jag tappade ytterligare 8 kilo på ca 2,5-3 månader.
Nu äter jag relativt nyttigt & håller min nya vikt utan några större problem.
Jag är nästan nere i min målvikt & väger nu 72 kilo (kan du fatta !'( minus FJORTON kilo!!), men vill ner till 70.
Jag VET att om jag äter cambridgekuren i några veckor så är jag där, men just nu känner jag mig nöjd som det är.
Jag stortrivs i min nya, inte trådsmala kropp & har fortfarande de kvinnliga formerna kvar.
Jag kan varmt rekomendera Cambdrigekuren, men sen är det upp till var & en om man vill köra en "ren kur" & bara leva på det, vilket inte är omöjligt, bara viljan finns.
Jag åt mat bara för att jag kände att det passade ig bäst, men dee kvällar som min m2b jobbade sent & vi inte åt mat tillsammans så åt jag "pulver" även till middag utan några problem.
Du fixar det garanterat !
Det som jag kände var jobbigast var
*att dricka så mkt vatten...jobbigast i början innan kroppen vänjer sig (kissnödig JÄMT)
*kollegornas (mest gammelkärringarnas) "tjat"...typ*vad ska detdär vara bra för?" etc etc etc
Annars kändes det inte som någon större börda.....
Lycka till !!!
/Sarge