• The guy

Hmm... knasiga frågor

Hur många är det som har p-spruta och ett fungerande sexliv? Kan det ta lång tid innan kroppen vänjer sig med detta?

Om man som tjej blöder väldigt mycket, finns det egentligen något annat alternativ? Min tjej får ju en extra vecka i månaden som hon kan leva riktigt jämfört med ppiller.

• Svar på tråden Hmm... knasiga frågor
  • NokGroda

lij: det finns ju olika sätt att inte ha lust.. men jo, i de flesta fall om han är riktigt sugen så tillfredsställer jag honom gärna på något sätt även om jag inte vill ha ett "vanligt", underbart engagerande samlag..

jag tror inte det funkar om den ena helt enkelt går omkring och får för lite sex.

däremot får han absolut stå ut någon gång ibland.. det är ingen nolltolerans jag kör med ;)

• The guy

hejhej!

Är verkligen toppen med den här siten där man kan läsa om andras relationsproblem, vad som går hem, och alternativa lösningar på det mesta och få vettiga svar.

Vill verkligen att jag o min tjej ska leva livet ut med varandra men jag tvivlar mer och mer.

vi skrattar ihop varje dag
    vi myser i soffan
    vi går promenader
    vi tränar ihop
    vi lagar mat ihop
    vi vill flytta till villa på landet ihop
    vi ligger sked när vi ska sova (tills det blir för varmt...då rullar jag iväg ;))
    vi pussar på varandra
    vi pratar massor (inte så mycket sex o den egna relationen dock)

Har faktiskt hummer på tining då det är dax för en liten mysig middag i kväll. Har aldrig gjort det tidigare men det kan ju inte vara så svårt ;)

MEN....

Försöker vara till lags, göra saker som hon blir glad över, lägger tid och energi på henne osv... För en månad sedan så sa jag till på skarpen att det sög att hon inte engagerade sig mer i vår relation(=ett 2dagars gräl). Hon tar mig för givet och triv med mig (förutom att jag missar små detaljer som hon blir sur på) och lägger sin energi på annat. Sedan dess har jag försökt att fokusera mer på mig själv och vad jag trivs med för att inte riskera att kväva henne i all min kärlek.

Resultat:
    Ser inte ut som hon får mer luft... mer bara som vanligt.

Hur många av er tjejer skulle bli förbannade om er kille ville snacka med en relationsrådgivare? Hon vill helt enkelt inte lämna ut sig till någon okänd person. Och om inte vi kan reda ut det här själva så är det lika bra o skita i det... Skulle det kunna vara så mycket förlorad stolthet att behöva hjälp??? Jag tror att alla skulle behöva ha lite nya råd och tips för o höja nivån på relationen då och då.

Vi sitter ju själva och skrattar åt nannyakuten och tycker att det är bra att dom får hjälp dom stackrarna...

Antar att flera av er tänker att jag ska lämna bruttan o ta nya tag?

:(

• The guy

Glömde skriva att hon har varje helg uppbokad med grejer fram till slutet på juli då hennes semester börjar. Då ska vi givetvis göra saker ihop men merparten är saker som hon bestämt att hon vill göra och jag får vara med om jag vill.

• EhjärtaK = sant

The Guy:
    jag skulle absolut inte bli arg om min sambo föreslog samtalsterapi. Jag skulle istället se det som att han försöker att lösa det hela på ett moget och konstruktivt sätt. Det är absolut inte ett nederlag att be om hjälp i sin relation - tvärtom väldigt starkt (det visar ju på att man är villig att kämpa för kärleken!).

Huruvida du skall lämna henne eller inte kan bara DU själv svara på! Dock tycker jag att det låter som att hon inte vill att er relation skall bli bättre, och om du inte vill leva på det sättet så borde du nog tänka över situationen.

• _koko_

Jag skulle vilja tillföra ett annat perspektiv på det här. Jag har på senare tid fått vissa problem med sexlivet och min sambo har aldrig någonsin pressat mig, utan "skött sig själv". Men däremot försöker han lösa mina problem hela tiden, genom att föreslå saker jag borde testa eller berätta för mig vad han tycker att jag borde göra.

DET pressar mig något enormt, och jag får känslan av att jag inte duger som jag är, eftersom han måste försöka rätta till mig. Jag vet egentligen att han bara försöker vara snäll och hjälpa till, men jag kan inte ta emot den sortens hjälp. Jag blir bara ledsen eller arg och han står där och fattar ingenting...

Jag får lite den känslan av dina inlägg också, the guy, du vill så gärna hjälpa till att lösa detta för henne, men det blir inte som du har tänkt dig. Kan det stämma?

Ang dina övriga kommentarer om ert förhållande låter det som att ni har fler issues än detta att ta tag i, men det är en annan diskussion.

• The guy

Visst har vi problemos på flera plan men man måstte ju börja med något av dom. Om den ena löser sig så kan det hjälpa till så de andra löser sig lättare.

men om hon inte är intresserad av att byta preventivmedel el åtmistonde prata med barnmorska (el va d heter), inte vill prata med relationsrådgivare så står jag rådlös. Nu känns det som att det finns 2 alternativ kvar...

1. Jag ger upp
    2. Jag gillar läget och ser om hon ändrar sig på egen hand vad gäller o ta tag i vår relation. O väntar o ser om hon får lust framöver...

Man ska ju inte själv behöva se till så relationen underhålls.

• The guy

re: Lycklig?

vi har ju inte legat med varandra sedan förra året och under denna tid har jag inte pressat henne. Jag har bara försökt att göra saker som hon anser vara viktiga så att hon ska kunna slappna av och tycka att livet är toppen.

Hur lång tid är tillräckligt för att man ska våga fråga om hur man ska lösa sexet? Har sedan en månad tillbaka kolla på detta forum och det är ju skräckpropaganda på p-sprutan. Är ju orolig att jag ska få lägga mig sugen varje kväll i månader/år framöver. Nämnde alltså nyligen att det kan bero lite på sprutan att hon tasppat lusten men hon är inte intresserad av att byta el iaf kolla läget.

• _koko_

Hmmm, varje situation är ju unik, och man kan bara utgå från sig själv. Det är möjligt att jag läste in lite för mycket i dina inlägg.

Det låter som att du verkligen försöker vara en toppenkille och gör allt för din tjej. Jag har ingen erfarenhet av p-spruta, så jag kan inte säga något om det. Men när lusten inte finns där alls för MIG beror det alltid på att förhållandet är dåligt (det är inte lusten det är fel på just nu).

Och förresten, trots att jag sa att jag inte vill att min kille försöker lösa saker åt mig, skulle han föreslå parterapi skulle jag bli jätteglad, för det är något VI skulle göra isf, dvs inte något JAG ska göra för att lösa MITT problem.

• The guy

Säg till din kille att det vore bra om du kunde få tänka lite själv på hur du vill lösa saker.

Ingen höjdare om en tar på sig allt ansvar att alltid hitta lösningar på allt. Om du finner dig i detta (vilket du inte gjort vad jag förstår av dina kommentarer) så kommer du ju till slut sluta att fundera på hur saker och ting ska vara... för det fixar ju killen!

Ingen höjdare!

• NokGroda

The guy: oavsett vad det finns för tips och lösningar så verkar du jobba och anstränga dig för ert förhållande, medan hon inte ens vill se att det FINNS något problem.

huruvida du ska göra slut eller inte kan ingen annan svara på. jag har alltid kämpat in i det sista för mina förhållanden, men så har jag inte heller någonsin behövt undra i efterhand om det skulle ha kunnat funka OM...

så jag tycker inte du ska ge upp på henne innan du känner att du gjort allt du kan. men du ska inte heller gå omkring och vantrivas förstås.. svårt läge.

pudelns kärna verkar ändå vara att hon faktiskt inte vill se problemen, vill inte lyssna, vill inte ens försöka.. och det är verkligen dåligt. respektlöst. frustrerande!

så se det här som ett litet stödbrev till dej bara. det verkar inte finnas fler tips eller råd att ge..

lycka till verkligen!

Svar på tråden Hmm... knasiga frågor