• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • milly L

japp, tränar rätt mkt, en gång om dan plus lite promenader.
    men man går ner fort endå med cambridge! och ju fler veckor som går på ren kur, ju lättare blir det!

• milly L

mandarin:
    jag har kört ren kur hela tiden, tycker det är lättare att helt avstå från mat. plus att det går fortare. 3 kilo! det är ju jättebra, motionerar du något då? vilken vikt starta du på?

• milly L

kotten 79:

om jag inte räknar fel är det typ nio veckor kvar, så det borde absolut gå. mycket beror ju på hur mkt man väger från början. om du väger 90 så kommer det gå mkt fortare än om du väger 60.

• milly L

kotten 79:
    ja men då tror jag absolut att det går.
    jag vägde mig för fösta gången idag och har gått ner 9 kilo på 2,5 veckor! så det funkar verkligen!
    startvikt:80 kg
    nu: 71,6 kg
    mitt mål är att väga 58kg

• milly L

foxy lady:
    cambridgekuren är ju under en rätt kort period, så man måste räkna med att avstå från midagar och sånt. tänk hur kul det kommer bli sen, då du är snyggast på festen! och om du inte kan säga nej till middagen får du helt enkelt förklara att du går på en diet. vem har inte gått på en diet egentligen?

och sen till ditt problem att du hade svårt att klara längre än 3 dagar:
    jag trodde heller inte att jag skulle klara det, matvrak som jag är. men tro mig, ju längre tid som går och ju fler kilo som rasar av, ju lättare kommer det att bli. nu har jag snart klarat 3 veckor på ren kur. och kommer nog fortsätta i 5-8 veckor till. jaghar redan gått ner 9 kilo!

• milly L

foxy lady:
    självklart har alla sina karaktärbrister, annars skulle ju ingen behöva banta! rensa ut allt i skafferiet, så du inte kan bli frästad att äta, och lägg upp ett motionsschema. det funger bra för mig, för då tänkar man på träning mer än mat. plus att man blir glad av att träna. tänk också på att det bara är tillfälligt. om du har 16 kilo att gå ner behöver du bara gå på ren kur i typ 6-7 veckor. dte går fort!

• milly L

Gloriousgirl:
    40 kilo! det är ju helt underbart! du måste både känna och se ut som en ny människa!
    jag är oxå lite nervös över att börja med vanlig mat, man vill ju verkligeninte lägga på sig kilona igen efter allt slit!

det viktigaste är nog att motionera (typ en timma om dan), och sen äta mkt frukt och grönt.
    ett bra tips är en hemsida som heter hälsovakten, där kan man räkna ut hur mkt man ska äta osv.

• milly L

Gloriousgirl :
    hade du gått ner 40 kg på 4 månader? det är ju kanon!
    jag har 14 kilo kvar, så jag ska gå på ren kur i 6 veckor till. känns inte alls tungt när man hör hur bra det gått för dig!

• milly L

Japp, det är rätt inställning! man får tänka på att cambridge bara är tillfälligt, så under en kort period måste den komma först! keep up the good work!

• milly L

hejsan allihop. har varit på landet över helgen. har fortsatt på ren kur och är nu inne på min tredje vecka. har gått ner tio kilo!
    så nu har jag bara tolv kilo kvar! det känns bra!
    i helgen har jag druckit massa cola light, fick nån knäpp attack. men men, bättre det än mat. hoppas det går bra för er andra också!

• milly L

mandarin:
    va kul att du snart har nått din målvikt! hur länge har du hållt på? går du på ren kur?

nu ska jag iväg till gymmet och bränna mer kalorier:)

• milly L

Foxy Lady:
    det är bara att kämpa på. jag har också haft några dagar av matsug. försöker hitta på ursäkter så jag kan få äta. men dte finns inga! tänk va glad du kommer bli när du når din målvikt!

• milly L

mimmimus:
    hej! ha absolut inte såligt samvete. även om du känner att du ätit för mkt finns det inget att göra åt det nu. det enda du kan göra för att inte gå upp i vikt är att motioner lite extra dagen efter och fortsätta äta nyttigt.
    en dag med onyttig mat gör dej inte fet. dte är livsstilen som gör dig fet.
    kämpa på!

• milly L

idag har jag inte haft en bra dag. har gått på ren kur i tre och en halv vecka, men idag bröt jag det. suget efter bröd blev för stort. usssh, har så dåligt samvete!
    till alla som går på cambridge, bryt inte kuren! ni kanske känner er godissugna, men tro mig, det är inte värt det! man får bara skuldkänslor och mår illa efter!

Men imorgon ska jag ta nya tag igen! Nu får jag väll gå på ren kur i två veckor extra som straff och motionera extra mkt för att kompensera.

• milly L

foxy lady:
    nää, du har rätt, det var bara en liten dum dag. man lär ju sig av sina misstag.

hungrig är man faktiskt bara de första dagarna. Jag åt inte för att jag var hungrig. mer.. hrrmmm, jag vet inte varför faktiskt :). dumt som fan var det i alla fall. men nu är det för sent att tycka synd om sig själv. det är bara att ta tag i kuren igen.

• milly L

idag börjar jag om på kuren eftersom jag bröt den igår. känns bra att vara på banan igen. nu har jag bara 13 kg kvar (nu: 73, mål: 60)! ska gå på ren kur i typ 7 veckor till.

Svar på tråden cambridge anhängare!