• FRU Elli

cambridge anhängare!

okej, nu är jag inne på min andra dag. sitter och väntar på att ta min lunchdrink, hrrm, blir nog en cappiccino, den är godast:) till frukost blev det en jordgubb. ska nog gå ut me hunden så jag kan tänka på nått annat:)

• FRU Elli

Ann-ie:
    va kul att du också är på cambrigetråden. det är ett jättebra stöd. framförallt när man hör om tjejer som glamoursgirl som gått ner massa.
    Jag är 173 cm lång och väger 75 kg. Och ska gå ner 15 kg (målvikt 60 kg). jag har gått på ren kur i 5 dagar och det går jättebra, är inte alls hungrig eller sötsugen! tänkte gå på ren kur tills jag nått min målvikt, så kanske 6 veckor till eller nått. lycka till!

• FRU Elli

Lilla spöket Laban:
    ja-da light och andra lightdrycker går bra att dricka på ren kur, men nmed måtta! jag tar en cola light fredag, lördag och söndag.
    och din andra fråga, om att gå på ren kur några dagar, så skulle jag itne rekommendera det. du kommer bli hungrigare om du kombinerar med mat, för du kommer ur ketosfasen som det heter. läs mer på viktklubben.nu!

• FRU Elli

Brud2005:
    jag har ungefär samma mål som du, väger 75 kilo och vill ner till 56 kilo. Hur länge länge gick du på ren kur förra året för att gå ner dom 19 kilona?

• FRU Elli

Lilla spöket Laban:
    jag tror nog kombinerad kur är bra då, man går ju ner mkt då också. alltså, tre cambridgemåltider och en vanlig måltid på 400 kcal (mest protein och sallad) lycka till!

• FRU Elli

Gloriousgirl:
    jag tror inte du behöver oroa dig. ät 5 små mål om dagen, massa grönsaker och frukt som mellanmål. försök att börja styrketräna tre gågnger i veckan då kommer din förbränning att öka. lägg också till kondition, gympapass, jogging och promenader så mkt som möjligt.
    du har en enorm envishet och självdisiplin, och det komer man lååångt på!

• FRU Elli

Gloriousgirl:
    jag hatade också att träna förut, men man kommer in i det efter några veckor och sen kan man inte leva utan det! lovar!
    Om du har svårt att veta om du är mätt och hungrig så ät på speciella tider. Frukost vid sju, mellanmål vid tio, lunch vid ett osv. och ta bara en potion.
    tips: en webbsida som heter:
    www.nutris.com/halsovakten/
    där lägger du in allt du ätit och hur mkt du motionerat och kan på ett sund sätt hålla koll på kalorierna. Programmet räknar nämligen ut exakt hur mkt kalorier du ska äta för att behålla vikten.

• FRU Elli

Mno:
    jag har också gått på ren kur i en vecka, vägde mig hos konsulenten idag och jag har gått ner 5,2 kg, blir så himla glad, har 12 kg kvar till min målvikt. Hur långt har du kvar?

• FRU Elli

Mno
    det kommer du absolut att hinna!
    jag börja med cambridge för att jag vill ha ett snabbare resultat, börjar i ny skola i höst och vill gå ner min övervikt. själv?

• FRU Elli

Ann-ie:
    det känns verkligen super bra! hur har dte gått för dig hittills? att du är hungrig kan nog bero på funlighten. drick mest vatten, kaffe och te. Light drycker ska man dricka med måtta, några gånger i veckan.

• FRU Elli

Mno:
    det borde ju vara jobbigt, eftersom man inte äter något. men jag tycker att det är lättare än atkins och viktväktarna som jag testat innan. jag är inte hungrig och inte sötsugen!
    jag har planerat att gå på ren kur i ungefär 5-6 veckor till. ska gå ner ungefär 12 kg till. Min målvikt är 58 kg på min 173 cm.
    hur långt har du kvar=?

• FRU Elli

Mno:
    hej! nää, jag kör ren kur hela vägen, nu har jag 10 kg kvar, så jag har redan gått ner 10 kg.
    Antar att jag får gå på ren kur i ungefär 4-5 veckor till, så det känns inte alls länge tilL!

• FRU Elli

Hej alltihop! a duktiga alla är som kämpar och ligger i! Nu har jag 9 kg kvar!
    Jag har alltså gått ner 11 kg.
    När jag började på kuren trodde jag aldrig att det skulle vara möjligt, men nu kan jag se ljuset i tunneln!

Mno: kämpa på! 15 kg är inte så mkt, 6 veckor på ren kur unegfär! det klarar du!!

• FRU Elli

Mno:
    det kanske känns jobbig nu, men jag hade 20 kg att gå ner förut, så kändes det också mörkt, men jag kämpade och låg i och nu har jag bara 9, ger det bara några veckor så kommer du se en stor skillnad. Det värsta du kan göra är att ge upp, för då kommer du bara bli ännu mer besviken på dig själv.

• FRU Elli

Grönöga:
    Du kan absoult inte vara missnöjd med 10 kg på 3 veckor! det är skitbra! tänk hur lång tid det hade tagit att blui av med dom kilona annars, typ 10-20 veckor!!
    Nu har du bara hälfen kvar, så ge absolut inte upp. det gjorde jag en gång, och tro mig, allt blir bara värre då! kämpa på några veckor till bara så är du i mål! Träna varje dag så år det fortare!!
    kämpa på!

• FRU Elli

Mno:
    jag har också ungefär 4-5 veckor kvar på ren kur. Nu väger jag 68,5 kg och vill ner till 59kg-60 kg. Jag har hållt på med ren kur i 2,5 veckor och gått ner 7-8 kg.
    Hur många kg har du kvar till din målvikt?

• FRU Elli

Mno:
    japp, det är bara att köra på tills man nått sin målvikt, jag har ungefär 8-10 kg kvar. vet itne hur lång tid det kommer ta, men det får ta den tid det tar. cambridge är ju endå den snabbaste vägen.

• FRU Elli

Zarastro:
    vilket fantastiskt resultat, både på vågen och för din hälsa. jag ahr också gått åp ren kur i tre veckor nu och ska väga mig imorgon. är väldigt nervös, jag kommer bli så besviken om jag inte gått ner nått den här veckan. håll tummarna!

• FRU Elli

startvikt: 76 kg, Målvikt: 58 kg

första veckan: -5kg
    andra veckan: -2.1kg
    tredje veckan: -1.5kg

är det någon annan som också upplever att ren kur går långsamt!?

• FRU Elli

Mno:
    kan du inte köpa av någon annan konsulent da? via internet, så får du det som postförskott. Verkar ju lite synd att behöva bryta "ren kur" för att konsulenten har sommarledigt.

Svar på tråden cambridge anhängare!