cambridge anhängare!
Hej ALLA!!
Jag är ny här men inte ny med CK.
I måndags började jag på ren kur, så idag är jag inne på dag 6 och hittills har det gått bra. -Visst har det funnits stunder av hunger, men jag har lyckats värja mig mot dessa. Kanske är min självdisciplin bättre denna gång än tidigare.
Jag har kört ren kur förut (+ "tusen" andra dieter, piller och program) och är likt många andra en "allt eller inget"-person. Jag vet att CK fungerar, jag tycker att dieten passar mig och jag tycker att smaken är god (Nutrilett = blä!!).
Jag har läst alla mail i denna tråd och blivit SÅ inspirerad av er som lyckats och som kämpar. (Känner oxå att jag blivit "beroende" av peppande mail.) Gloriousgirl: du är min förebild för detta!! Fyra månader är en prestation utan dess like! GRATTIS!!!
Jag vägde (hela) 87 kg till mina 167 cm i måndags.. 37 kg för mycket för mig. Men min plan är att till och börja med gå på ren kur fram till midsommar (2,5 veckor). Den helgen får jag äta lite. Sen går jag ytterligare 2,5 veckor à la ren kur för att fortsätta med kombinerad kur ett tag. Sen i augusti kör jag igång igen med rent. Jag hoppas på att komma ner till 80-kilos klassen tills midsommar (men vågar inte hoppas för mkt för att inte bli besviken). Vid 80 kg är det 20 kg kvar till min målvikt, så mina delmål blir varje 5 kg.
Jag tror att någon här hade en liknande plan med liknande förutsättningar, men jag minns inte nu vem. Och det spelar ingen roll, vi är alla i samma båt.
Hur går det för er som håller på? Milly? Foxy Lady? m.fl.??
Fick några tankar vid läsningen:
Glorious, du skrev att CK inte säljs av konsulenter till personer innan en hälsoundersökning gjorts. Hur går den till? Jag har inte gjort någon hälsoundersökning, men jag har å andra sidan ca 20 mil till närmsta konsulent, så jag har alltid beställt via nätet. (Men jag har aldrig fått några frågor direkt.) Nåja, började bara fundera på det.. Och Glorious, jag är oxå trött på allas tyckanden hit och dit.
Milly, hur går det nu? När började du (minns ej) och hur lång är du? (inte något du behöver skriva om du inte vill.)
OJ!! Detta blev långt! :-0 Hoppas någon orkar läsa.
Ha en skön lördagskväll!! /ann-ie