cambridge anhängare!
SB_Helena: Hmm..ja, jätteskumt ju... man måste ha käkat CK och nått målvikt för att få bli konsulent. Jag ringde och frågade nämligen för jag var intresserad av att bli det själv. Man måste dock inte ha gått på ren kur direkt.
SB_Helena: Hmm..ja, jätteskumt ju... man måste ha käkat CK och nått målvikt för att få bli konsulent. Jag ringde och frågade nämligen för jag var intresserad av att bli det själv. Man måste dock inte ha gått på ren kur direkt.
Men du känner ändå att du kan prata med henne osv? För det borde vara det viktigaste...
Ja, klart du kan gå ner ändå. Jag tycker att över 60 kg är en bra vikt för min del. Så jag planerar att ligga däromkring hela tiden. Men jag kommer börja med kombinerad kur när jag nått denna målvikt men ändå ha som mål att inte tappa en massa till. Jag passar inte till att vara bening så jag är nöjd nu...
Ja, ät du värktabletter, det går bra...se dock upp för halstabletter av den billigare sorten, typ vicks eller så. Det är det enda..
Brud 2005: Du sa att du gick upp dina kilo igen, men HUR onyttigt åt du? Följde du upptrappningsprogrammet på 10 veckor eller började du äta 3 portioner om dagen direkt efter den rena kuren?
Jag är precis i startskottet att börja äta igen efter snart 6 månader på ren kur och jag är LIVRÄDD att gå upp mina kilo igen...
Ja, ni har säkert rätt båda två ;) Tyvärr är jag ju världens lataste oh avskyr allt vad träning heter..men promenader bör jag kunna klara av!
Jag är bara nervös över att jag inte ska kunna kontrollera min mättnadskänsla. Det är den som varit mitt dilemma innan, jag kände aldrig av om jag var mätt eller hungrig utan bara ÅT. Nu med CK känner jag mig mätt fort och jag nöjer mig med det jag äter, men får man då mat så finns ju risken att man äter flera portioner. Men man måste väl stålsätta sig antar jag.
Viljan att INTE gå upp i vikt igen är än så länge för stark för att jag ska sumpa allt för en fet middag.
Brud2005: Jag har tappat 38 kg , har misnkat från 105kg i slutet av januari. Då- storlek 50, Nu- storlek 38
Så det funkar ju att gå ner...men det är nu det svåra börjar! Å andra sidan har jag det bästa verktyget i viktminskningsaspekten till hands...jag VET ju att CK funkar.
Bara man hänger kvar vid kuren kan man gå ner, så jag hejar på dig nu Ann-ie!
Klart du klarar av att gå ner dina 21 kg.
Nu tjejer har jag börjat äta... ojoj. Men idag mår jag jätteilla!! Har ALDRIG varit såhär mätt, känns som att jag snart sprängs. Kunde inte få i mig frukost alls idag och lunch känns mäkta avlägset...jag äter ju CK till frukost och lunch ändå, men 1 mål mat borde man ju få i sig... men just nu mår jag bara kass....
Känns som jag gått upp alla kilon igen.
Mno: Nu väger jag 65kg, min målvikt. Jag kanske går ner mer då jag bara byter ut 1 mål mot vanlig mat så att säga, men äter resten CK.
Jag åt för stor portion på måndagen så jag var proppmätt i 24timmar....haha... sen igår på kvällen åt jag ½ färskpotatis och i liten skiva lax....jättegott var det, men jag blev MÄTT på det...otroligt.
Upptrappningen med mat suger kan jag säga...jag har förlorat kontrollen över maten och alla demoner jag kämpat för att få bort kom tillbaks... så from imorgon ska jag gå på ren kur igen och snacka med min konsulent nästa vecka... behöver stöd, råd, hjälp...ALLT. Jag hatar mat, får bara ångest av det...
Jag nådde ju målvikt, men nu är det liksom förstört... men samtidigt så MÅSTE ju bli friks också och lära mig äta vanlig mat som det är tänkt. Men man måste jobba med huvudet mer än med kroppen känner jag...
Nu vill jag gå ner till 60kg..., och kunna behålla det. Visseligen har jag bara ätit i 1 vecka nu och troligtvis stabiliseras vikten så småningom, men ändå...
Om nån har tips så tar jag gladeligen emot dem.
Smultronet: visst går man upp i vikt om man äter en massa efter en diet. OAVSETT DIET alltså... Skillnaden med att äta pulver är ju att viktminskningen går avsevärt mycket snabbare än med motion och nyttig mat så att säga.
Men faktum kvarstår ju även att om man återgår till gamla dåliga vanor efter en diet (viktväktarna eller pulver eller vadsomhelst) så går man ju upp i vikt.
Jag vet från tidigare trådar din historia med pulver osv, men jag är inte av samma åsikt som du när det gäller att det skulle vara pulvrets fel att man går upp igen efter att man gått ner snabbt.
Jag lider av en ätstörning som gör att jag inte äter mat på normalt sätt, jag äter jämt och för mycket. Har svårt för att sätta stopp helt enkelt. Cambridge gav mig livet tillbaks, jag slapp mina demoner och ångesten över att "jag borde inte äta det där" hela tiden. Det fungerade för mig. Nu ska jag arbeta med mitt sinne och försöka bli en normal människa som kan äta vanliga portioner och inte småäter. Men det kommer ta lååång tid....
12 kilo kvar:
Har du gått på ren kur innan? Hur mycket gick du i så fall upp efteråt?
Känns bra att det finns fler som är som jag, det får mig att känna mig tryggare...;) Tack
Ann-ie:
Jag kan relatera till dig på ett sätt, fast jag har aldrig tränat... jag cyklade iofs överallt förr, men nu när SL finns så gör jag inte det mer ;)
Annars är min story som sådan att alla alltid sagt till mig att jag var tjock, allt från kompisar till skolsköterskan... jag trodde det jämt och jag åt mat som alla andra. Jag kom i pubeteten tidigt och var större än mina kamrater. Faktum var dock att jag var normalviktig fram tills jag var 17 år... men det var det ingen som sa nåt om! Så jag blev bara tjockare och tjockare (som en självuppfyllande profetia blev det) och tillslut åt jag jämt. Socker socker socker... och fett.
Vikten var 74kg när jag var 16 år, när jag stod på 105kg vid 23 års ålder fick jag nog...jag fick inget jobb för jag var för tjock, mådde dåligt och orkade inte med bantning jämt... så tog jag steget och började med CK. Pefekt för mig! Men nu får jag jobba hårdare med den mentala biten för att klara av ätandet igen, för det är ju det svåraste.
Tesss: Se till att äta 3 påsar om dagen, du kommer må jättedåligt om en tid annars. Kroppen tar mer stryk om du slarvar med det lilla man faktiskt äter på ren kur. Du går INTE ner mer för att äter 2ggr per dag.
Tesss: Ät inte CK om du får kväljningar! Det r inte värt det...ät hellre lågkalori kost som du tycker om. Det passar dig kanske bättre!
Mno: samma problem här, motivationen är borta typ... själv äter jag som bara den (har ändå bara gått upp ca 4 kg totalt sen jag slutade med CK), men jag har sån ÅNGEST varje gång jag äter. Jag pallar inte att tillåta mig äta mat känner jag, fast man måste ju äta...
Istället hetsäter man och mår dåligt, när man borde äta rejäla bra måltider 3 gånger om dagen.
Mno:Jag äter CK varje dag, men kanske inte 3 gånger som jag borde, snarare 1 gång eller 2 gånger på sin höjd. Resten av dagen har jag dåligt samvete för att jag äter...:( Funderade faktiskt lite på VV för att komma igång med BRA mat och bra portioner, något jag inte har kläm på än. Men en sak är bra, jag har börjat motionera och det kanske håller kroppen i schack.
Men jag tycker jag är skitfet om jag ska vara ärlig, så lite störd är man allt.