• honungsfågel

Pilates

Har börjat träna pilates en gång i veckan med en kompis och undrar vilka erfarenheter ni har av det. Skulle vilja träna två gånger i veckan men tiden räcker inte till just nu. Vilka resultat fick ni och hur visade det sig? Och framförallt - hur lång tid tog det?

• Svar på tråden Pilates
  • milly L

jag har köpt en pilatesDVD på tv-shop, Winsor pilates heter den.
    jag blev förvånad över hur bra den var! bara efter några veckor märkte jag att mina lår blivit smalare.
    Men om du vill gå ner i vikt är pilates inte det bästa alternativet, men om du vill forma kroppen är det utmärkt!

• Elin1

Jag blev mest frustrerad av pilates för att jag vill köra hårt på en gång när jag tränar och har inte tålamod att öva in rörelser.

Tror att man bör träna fler gånger än en gång i veckan och komplettera med styra/kondition. Fast det beror ju på vad du vill uppnå.

• Ei saa peitää

Om man inte blir rastlös av sån lugn träning så passar det nog utmärkt. Själv har jag svårt för både yoga, body balance och pilates. Jag vill göra nåt som jag blir svettig av. Fast det var rätt jobbigt vill jag minnas.

• Ubangie

millyL: Har precis beställt en sån DVD från TV-shop. Kul att höra att den är bra. Hur ofta tränar du? Hur länge varje gång?

Svar på tråden Pilates