• brudiår

Tipsrunda-vinst?

Hej!

Ni som har haft tipsrunda på ert bröllop, satte ni upp lappar i hela lokalen, så att folk fick gå runt, eller hade ni alla frågor på ett papper? Hur gjorde ni sen med vinstutdelningen, var det efter middagen och vad hade ni för pris till vinnaren?

Några tips till frågor kanske? Svårt att söka här då funktionen ligger nere.....

Tack!

• Svar på tråden Tipsrunda-vinst?
  • emma&oskar

Jag var på ett bröllop där man gick runt i lokalen, detta innan själva bröllopet började (när brudparet fottades). Det tyckte jag var jättebra! Kommer tyvärr inte ihåg vad priset var.

• Kina, brud 11/6

Vi har tänkt att ha tipsrunda efter maten. den ska var snitslad så att den är ute till viss del för att sedan komma vidare till övervåningen på det ställe där vi ska vara. Där är det meningen att kaffet ska dukas upp och då får alla rätta varandras lappar.

Vi har frågor som: Vem skalar potatis? Vilken var den första bilen brudgummen hade? Vad sjöng bruden i för band på gymnasiet? Vad heter brudgummens egenutgivna skiva? M m. m m.

Pris får väl bli någon chokladask tänker jag, mer en kul grej!

• Sandi99

2 biobiljetter funkar ju alltid!

• brudiår

Tack, bra idéer! Någon mer?

• Anna&Michael

vi ska ha en utslagsfråga i slutet, man ska gissa hur många godisar det är i en burk. den som vinner får hela burken med godis :)

• A+J=27/8-05

Vad för slags frågor har ni tänkt er? Vi funderar också på tipspromenad runt trädgården men har inte en aning vad som är bra frågor.

• Anna&Michael

Vi har ganska enkla frågor typ:

1.Var träffades Anna och Michael?

2.Vilket är Annas favoritband?

3.Vad var den första pryl brudparet köpte ihop?

4.Vem var stadsminister då bruden föddes?

5.Vad har Michael i skostorlek?

6.Vart friade Michael till Anna?

7.Hur många tatueringar har brudparet tillsammans?

8.Vilket instrument spelar Michael?

9.Vilken är Annas favoritgodis?

10. Vart ligger campingen de har sin husvagn på?
    11. Vad snusar Michael för snus?

12. Vart i Björnrike förlovade de sig?

13. Vad hette stadsministern när Michael föddes?

14. Vad har Anna i skostorlek?

15. Vilken maträtt är brudparets nationalrätt?

16. Vad är Anna allergisk mot?

17. Vart har Michael bott i för stad förut?

18. Vart har Anna varit på språkresa någonstans?

19. Var fikade brudparet första gången?

20. Vilka blommor gav Michael till Anna första gången?

• loppran

Jag tycker det är trevligt med vinster som kan hämtas ut senare, t ex att man vinner ett presentkort på te/brunch/lunch/middag hos brudparet - alternativt att "vinsten" blir att bjuda brudparet på något av ovannämnda!

Svar på tråden Tipsrunda-vinst?