• Stjärna

Träna/äta rätt, någon mer?!

Hej!

Ser egentligen ok ut, men har sista året lyckats lägga å mig ca 5 kg på helt fel ställen. (Ni vet så där så att det pyser ut vid jeansskärningen och om jag står naken så sitter det en valk några cm ovan för höfterna. Samt att magen ser gravid ut. *suck*

Försöker tvinga mig själv till ett nyttigare och aktivare liv men det är svårt.

Har redan plockat bort chips och läsk. Men det åt jag ändå nästan aldrig, så det har inte gett något utslag. Äter nu minst en frukt om dagen, för att inte små äta annat mellan målen, det är annars ett av mina stora fel.

Jag äter frukost, lunch och middag, samt då mellanmål med frukt o vatten/kaffe/te. Har inget socker i kaffet/teet. Använder bara lättmjölk och lättcremefraise i matlagning mm.

Promenerar ca 2gånger i veckan. Försökt få upp mig till morgonpromenader, men orkar helt enkelt inte.

Finns det något mer jag kan göra? Någon som kan peppa mig lite? Någon som hänger på en nyttigare livsstil utan bantning och pulver i åtminstone några veckor?? HJÄLP!

• Svar på tråden Träna/äta rätt, någon mer?!
  • Stjärna

Tack för snabba svar!
    Jag är så fruktansvärt dålig på att ge mig ut själv. Försöker förtvivlat slita i vänner o bekanta, men det slutar med att jag har gått till mitt extra jobb, 1gång i veckan (det är 30 min dit och 30 min hem) samt att jag går en 50mins promenad varje helg med sambon. Givetvis går vi ju lite annars också. Som till affären när vi små handlar och så.

Tacksam för ännu fler kost o motionstips!!

Ska försöka öka promenerandet, 15 min då och då måste gå!!

• Stjärna

Praslin!

Jag försöker redan äta bra mat. T.ex. köper vi mkt sällan halvfabrikat, ung. 1 lunch var tredje vecka. Vi äter fisk, minst en gång i veckan, och nu när det är varmt ute grillar vi också ca 1-2 gånger i veckan oftast lax eller kyckling. Spenat soppa är ett måste, minst var annan vecka.

Vet att vi varit dåliga på att äta färska grönsaker, det blir bara ca 3 kvällar i veckan som vi har nåt sånt till maten (dock har vi ofta morötter, lök mm i grytor, köttfärssås och sånt). Så därför har jag nu börjat med grönsaker till varje måltid. Dricker 99 av 100 gånger vatten till maten.

Har hållit på så här i ca en månad, ändå händer det ingenting!

• Stjärna

Jag anar att jag borde plocka bort snask helt. Men det blir ju bara 2-3 gånger i veckan som det kan bli en bulle till kaffet, eller några godisbitar(ca 15 plockgodisar). Det blir aldrig mycket. Ser till att det är små bitar när det vankas tårtor o pajer (och det blir det ca 2ggr/månad)

• Stjärna

Hej!

Trodde att min tråd tonat bort, så gissa om jag blev glad när jag såg att den hoppat upp igen!

Försöker röra på mig, bra tips jag fick där i början att bara röra mig mer, inte lägga så mycket betydelse i hur mycket mer. Det har resulterat i fler promenader.

Har försökt tidigare med en unnardag i veckan, men lyckas dåligt. Behöver liksom fler. Min mage tål inte en påse godis i klum. Ännu värre vore godis + fika bröd på en dag, då får jag ont i magen!

Har lyckats att minska mitt små ätande och behöver jag gnaga på något blir det morötter och frukt.

Önskar att jag kunde pressa mig till att springa några gånger i veckan. Skönt att veta att det finns fler med samma problem!

• Stjärna

Tack för alla tips!

Vägde mig i helgen och hör och häpna, ett kilona har trillat av! Jag som slarvat denna helg och bla. ätit två trerätters, 200g choklad, fikabröd och druckit både drinkar och vin. Inget jag brukar göra i vanliga fall!

Jag är alldeles förförtjust i grovt, hembakat bröd och potatis(en av mina stora laster) för att kunna köra GI metoden. Tyvärr.

Blir lite rörd över er som tycker att jag är duktig som inte bantar, jag skulle aldrig kunna späka mig själv på det sättet, frivilligt. Eller skada mig själv, för det är jag övertygad om att det gör.

Ska, som någon snäll tipsade om, försöka lägga godis och snask tillsammans med måltider.

Dessutom har jag upptäckt riktigt mörka, lyxiga chokladpraliner, olika fruktefterätter och sorbet. Kanon efterrätter så här på sommaren!! Och inte lika onyttigt. Så det vill jag tipsa om.

• Stjärna

Piloten!

Tack för alla smaskiga mattips, ska genast köpa hem keso och groddar, det var länge sedan.

Tycker som du att jag sällan behöver mycket godis, min maga klarar inte av det. Det har gått så långt så att jag bara kan njuta av några få godisbitar, sen tänker jag bara på att "äter jag mer får jag ont i magen i morgon" Inte särskilt kul.

Svar på tråden Träna/äta rätt, någon mer?!