Träna/äta rätt, någon mer?!
Stjärna: Jag tror jag sitter i samma sits som dig. När jag ser min kropp utan kläder ser den bra ut, men ska jag ha favvojeansen på sitter dom lite tajtare är vanligt. En liten omfördelning av fett/muskler kan vara på sin plats. Mitt första steg var att minska sötsuget. Jag bestämde mig för att äta godis på lördagar och vid extra festliga tillfällen. Inga video/godis-kvällar mer! Efter 2 veckor hade sötsuget försvunnit nästan helt, och det räcker att jag köper en liten, liten påse plockgodis på lördag så är jag nöjd.
Ha ett snyggt fruktfat hemma, alltid fyllt med körsbär, physalis, kiwi, melon och andra roliga gottigheter. Perfekt att mumsa på om kvällarna om suget skulle komma krypande.
I övrigt försöker jag med GI-metoden till en viss del. Äter mer knäckebröd än mjukt bröd, och det är gott! Med keso och groddar på! Dricker vatten till maten, fil istället för yoghurt, gröt med fiberberikade gryn. Jag har gymkort också men tränar inte särskilt ofta, men när jag väl tränar passar jag på att springa ordentligt på löpbandet tills jag är slut.
Jag tror på min metod, även om det kanske inte går fort. Huvudsaken är att du inte glömmer bort att leva under tiden. Lägg undan de tajta jeansen ett par månader och plocka fram dom i augusti istället så kanske det hänt något! Lycka till!