• Miss Li

Träna/äta rätt, någon mer?!

Som många andra försöker även jag gå ner i vikt. Men med en metod som är hälsosam och långvarig. Jag är vegetarian sedan 6 år men äter lite fisk sen 1år tillbaka, tror mycket av mitt problem är att jag får i mig får lite protein vilket ofta är det svåra som vegetarian. Jag har läst MKT och har stor kunskap om vad som är bra för kroppen etc... Den här våren/sommaren har jag inte köpt träningskort utan satsar på promenader för att få vara utomhus och gör styrkeövningar hemma.
    Även fast jag vet hur man ska äta och följer sunt förnuft, går morgonpromenader nästan varje dag och ibland 2 gånger per dag. äter 3 mål + mellanmål inget skrämat(har att inte äta godis som nyårslöfte sen 5 år,max 1 gång i veckan lite choklad) så står jag still, vikten rör sig inte och kroppen ändras inte alls. Tycker det är så frustrerande och orättvist när jag verkligen strävar efter en hälsosam livsstil. Min mamma har en teori om att preventinmedel kan sätta stopp för viktminskning, så efterssom jag är singel (är här på BT efterssom min bästa vän ska gifta sig...)funderar jag på att inte använda p-plåster på ett tag för att se om de har någon verkan.

Har någon något tips!? Min motivation är starkare än någonsin!

• Miss Li

Tack för ditt svar Iij, skriver inte matdagbok just nu ,har provat det i omgångar. Ska börja med det på en gång. Jag tror isåfall jag äter för lite, men äter tills jag är mätt och som jag sa i första inlägget att jag nog tror ja gäter för lite proteiner att, testade vikt väkta förra sommaren och mångden jag skulle äta då tyckte jag var jättemycket, i jämförelse med vad jag annars åt.

Stjärna! Hur går det för dig???
    Jag "hakar" på din tråd! Vill hitta vikten o formen jag trivs med och slippa tänka varje d a g, när jag vägermindre etc...
    kramis!

Svar på tråden Träna/äta rätt, någon mer?!