• lij

Träna/äta rätt, någon mer?!

Det är svårt att veta hur du äter, men själv åt jag tidigare alldeles för stora portioner i förhållande till hur mycket jag rörde mig. Efter att jag minskade portionerna och började röra mig mer (minst en halvtimmes promenad minst varannan dag) började kilona rasa. Dessutom hade jag inte insett hur mycket energi det är i fikabröd och godis. Jag gjorde detta med hjälp av Viktklubben, men du klarar säkert att göra det själv också.

• lij

MissLi
    Jag skulle rekommendera dig att föra matdagbok om du inte redan gör det. Det borde vara så att du antingen får i dig mer mat än du tror (för att det ska bli någon tydlig viktminskning måste man ju ligga rejält minus på energikontot) eller att du äter för lite och kroppen därför har minskat ämnesomsättningen. Eller så kanske du omvandlar ökar muskelmängden?

P-medel kan väl förvisso både öka aptiten och göra att man binder mer vatten, men man kan ändå gå ner i vikt.

• lij

Ja, om du har viktväktat så vet du ju vad som gäller! Men jag kan tänka mig att det är svårt med proteinet när man är vegetarian. Det som är bra är ju att det protein du får i dig kommer i nyttig form; linser, bönor, fisk och sådant.

Svar på tråden Träna/äta rätt, någon mer?!