• Prinsessa 05

Helikopter

Jag skulle vilja hyra helikopter är det någon som har koll på vad det kostar?

Vi bor i Stockholm

Tack på förhand!

• Svar på tråden Helikopter
  • Meddelande borttaget
  • Ojob

Prinsessa 05:

Om du får reda på vad företaget tar för att flyga ett brudpar, kan du inte skriva ett inlägg in det då? Vore intressant att veta.

Tack på förhand

• Hjärtelycka

fick till svar nu i veckan att det skulle kosta oss ca 7000:- att flyga från Nämdö i Stockholm skärgård till Saltsjöbaden.

Att flyga sjöflygplan samma sträcka skulle kosta ca 11200 + moms.

Vi letar vidare....kanske återkommer om vi hittar nåt!

• C.A

En bra riktsumma när det gäller hyra av helikopter är 10000kr/timma. Vi skall själva ha helikopter, men har lyckats (via kontakter) att komma ner i halva den summan. Helikopterturen är tänkt som morgongåva till min blivande och kommer att flygas över Kebenekaise.

• Vickan Stockholm

Jag rekommenderar Roslagens Helikopterassistans. De tar ca 4500-6000 SEK per timme. Jag hyrde via Helicopter Assistance för en månad sedan att hämta i Skärgården, tyvärr inte lyckat. De hittade inte till rätt ö utan landade fel trots att vi påpekade detta innan landning (var ej utrustade med GPRS, förvånandsvärt nog!) och oerhört struliga vid betalning. De tog 10.000 SEK för ca 40 min flygning samt att de ville ha betalt för deras fellandning (anmärkningsvärt!).

• Prinsessa 05

Tack för tipsen vad är det för skillnad på dom som flyger svart och dom som flyger vitt mer än skatten?

• drea

Princessa 05,
    Minns du den där helikopterfärden som det skrev som i tidningarna för någon vecka sen, den som störtade direkt efter avfärd. Den var "svart"...

• Prinsessa 05

Usch såg inte det men det låter ju inte bra, man vill ju ta sig helsjinnad både dit och hem. Det går bort

Svar på tråden Helikopter