• TärnanMalin

Ännu en vikt-kost-träningsdagbok

Hejsan allihop!

Ska på semester den 7:e augusti till Kreta med en vän, och tills dess har jag gett mig i backen på att väga under 60 kg (167 lång).

Började den 7:e juni, så jag har exakt två månader (9 veckor) på mig att gå ner minst 10 kg.

Min startvikt är 72 kg men ska köpa en nya digital våg (den gamla är inte tillförlitlig, tror den visar för lite) så jag vet inte vad siffrorna kommer stå på alls. Satsar på att väga iaf 71 på söndag på min nya våg.

Jag kommer anteckna min vikt här på forumet varje söndagsmorgon.

Kost: Just nu kör jag en lågkaloridiet och kommer göra det i minst två veckor framöver. Under 1000 kcal per dag. Bra mat - frukt, magert kött, nyttigt fett.
    Lite längre fram kommer jag köra två veckor cambridge.

Träning: Går 2 h varje morgon och spinnar 30-60 minuter varje dag.

Jag ska alltså väga under 60 i början på augusti. OCH JAG VET ATT JAG KOMMER KLARA DET!

Ni får gärna peppa och ge tips, det uppskattas väldigt mycket :)

• Svar på tråden Ännu en vikt-kost-träningsdagbok
  • SB_Helena

Lycka till! Har man bestämt sig så har man. Jag har oxå 10 kilo att gå ner men jag kör nu på CK. Har gått ner tidigare 26 kilo med hjälp av låg GI kost och träning. Men nu kör jag stenhårt med CK, de sista kilona.

• Carma

Låter som en bra plan dock >1000 kcal är för lite. Lågkalori dieter oftast resulterar i att man går upp i vikt igen. Lycka till!!!
    Håller tummarna
    Carma

• SB_Helena

Om man tittar på Extreme makeover så håller de en diet på 1300 kcal.

• TärnanMalin

Jag vet >1000 kcal är lite, men jag är rädd att jag inte kommer hinna annars! De som kör ren cambridgekur får ju bara i sig 473 kcal. Men viktuppgången är ett problem jag får ta itu med efter resan, just nu vill jag bara gå ner i vikt. Och om jag planerar väl, lägger upp en bra kost och bra träning så tror jag faktiskt inte det lär bli några problem när jag slutar dieta. Som sagt, det är ett problem som får tas då.

Tack förresten för de uppmuntrande orden! Värmer :)
    Och lycka till själv SB_Helena!

• SB_Helena

Fast det är skillnad med CK då går kroppen in i ketos, det är därför man går ner.

• TärnanMalin

Då var det söndag :)

Måste säga att jag var väldigt nervös i morse när jag vägde mig på den sprillans nya vågen... Eftersom den gamla visade för lite var jag rädd att vågen skulle visa mer än jag trott. Men det gjorde den inte! Vägde 70, men har en skarp känsla av att det mesta är vatten (har ätit väldigt kolhydratfattigt). Hoppas på att väga 69 nästa söndag.

Idag ska jag unna mig extra gott, godis och sånt för att sedan köra lika hårt som vanligt under följande dagar.

Ses!

• TärnanMalin

En lite ändring, hehe:

Fel:
    Vägde 70, men har en skarp känsla av att det mesta är vatten...

Rätt:
    Vägde 70, men har en skarp känsla av att det mesta som jag har gått ner är vatten...

• Lilla päronet

TärnanMalin!
    Roligt att vågen visade mindre. Nu väger vi lika mycket :) Ska väga mej nästa söndag. då hoppas jag på att väga 69kg. håller tummarna för oss. Hoppas att det går bra för dej!! Kram!

• Lilla päronet

TärnanMalin: Hur går det för dej då??
    va ett tag sen du skrev nåt.

• FRU Elli

TärnanMalin:
    hej! varför börjar du inte på cambridge direkt istället?

Svar på tråden Ännu en vikt-kost-träningsdagbok