• Princess Leah

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hej alla Uppsala brudar som ska gifta sig i augusti 2006!
    Vart, när och hur ska ni gifta er?
    Hur långt har ni kommit i er planering?
    Jag och min blivande har just varit och tittat på kyrka och festlokal, helt underbart! Ligger lummigt och fint ute på landet. Letat länge!
    Ska nu bara ringa och kolla så att de är lediga den 5:e augusti 2006.
    Sedan är det bara att fortsätta lite smått med färgtema inbjudningskort osv.
    Kramisar från mig!

• Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?
  • andlin

Princess Leah
    Det lutar åt Schalins allians/220-45.3 eller 220-45.1 men jag har bara sett dem i skyltfönstret ännu så jag får väl se vad jag tycker om dem när jag väl provar.
    Jag vill nog ha en ganska enkel ring. Slät med stenar på på något sätt, men de ska inte stick upp för mycket på ringen. Jobbar på laboratorium så det får inte vara något som har sönder handskarna.

Har inte riktigt satt någon prisgräns men helst inte över 5000 kr. Men samtidigt så är det ju något jag planerar att ha resten av mitt liv, så blir den dyrare så är det inte hela världen. Fast det behöver inte vara de allra dyraste stenarna så länge det är bra kvalitet och håller.

• andlin

Tjenare tjejer
    Hur går det för er med bröllopsplanerandet i det fina sommarvädret.

Själva så preliminärbokade vi en lokal i går. Slutgiltig bokning kan ske först vid årsskiftet, men det känns skönt att iallafall ha både kyrkan och festlokalen bokade nu!

Har varit hemma hos föräldrarna några dagar nu, så jag passade på att åka runt och kolla på platser där man skulle kunna ha fotograferingen. Ville se hur de ser ut så här års.

• Princess Leah

Hej på er!
    Har varit på bröllop i helgen och fått lite inspiration! Gud man blir ju helt uppslukad av det här! Fast jag inte känner brudparet så bra så fick jag tårar i ögonen... nästa gång kanske det blir vi... om det inte kommer nån inbjudan ifrån någon kompis som hinner före. Många av våra kompisar planerar att gifta sig men de har lite problem med ekonomi mm. Så det är väl bara vi som är helt klara!
    Undrar dock vad ni tycker... Är man tvungen att bjuda tillbaka nån bara för man varit på deras bröllop? Själv bjuder jag ingen för att bli bjuden tillbaka. Tycker inte att de är dumma eller så, men nån stanns måste man ju dra gränsen, vi är ju så många i vår släkt!
    Har ni varit och tittat på klänningar än? Inte jag. När kommer klänningarna som är inne nästa sommar, är det efter nyår eller?
    Fortsatt trevlig planering!

• krizzy

Hej på er!
    Var oxå på bröllop i helgen! Det var min M2B:s syster som gifte sig och gubben min var bestman. dom var så fina! Så nu är man i full gång med planeringen igen. Åhh vad jag längtar tills nästa sommar!
    Princess leah: Vart var du på bröllop?? Var vi på samma kanske
    Hoppas det går bra för er annars.
    Vi hörs! Kram på er

• Princess Leah

Hej Krizzy!
    Vi var i Mariestad, eller lite utanför.
    De gifte sig i kyrkan och hade festen i en bygdegård.
    Det var buffé, vilken vi innan inte ville ha till vårt bröllop, men det var faktiskt riktigt smidigt såvida man har en bra toastmaster som talar om vilka som ska börja ta av maten...
    sedan var det spex tal och sång. Riktigt trevligt!
    Vart var du då?
    Kram

• krizzy

Princess Leah: Vi var i Enköping. Det var oxå en kalasgod kallskuren buffe. jättesmidigt, det bästa med buffe är ju att alla kan ta hur mycket dom vill. Det fanns även mat kvar tills dagen efter då det bjöds på den under pressentöppningen.
    hör snart av mig igen. Kram kram

• meme

har nån koll på hur mycket bufé skulle kosta ungefär, med företag i Uppsala menar jag. Kan nån rekommendera nåt bra företag. Jag vet t ex att Cajsas kök är jättebra finns det fler som är bra men inte dyra.

• andlin

Princess Leah
    Egentligen så tycker jag inte att man ska behöva bjuda tillbaka när det gäller bröllop. Det kostar ju så mycket pengar och riskerar man då att inte kunna bjuda folk man verkligen vill bjuda... men samtidigt är det kanske inte så lätt när man väl sitter där och måste bestämma vilka man ska bjuda eller inte.

Mamma och jag var till Stockholm idag och shoppade och då var vi inne på Debermans (eller vad de nu heter), så jag passade på att bara kolla lite på klänningarna som hängde där. Men det är det närmaste jag har kommit att kolla på klänningar ännu så länge.
    Däremot så hittade jag ett par skor på rean! Så nu är det bara till att gå in dem.

• Princess Leah

Hej Meme!
    Nej jag har ingen koll på vad det kan kosta med buffe, men min mormor fyller 70 och vill ha italiensk buffe. Det skulle kosta ca 150 kr per per person + 75 kr per bricka wllwr nått sånt?! Får återkomma mer exakt senare...

Hej andlin!
    Ja det är ett jobbigt uppdrag att bestämma gästlista. Det är ju ganska dyrt som sagt annars skulle man ju kunna bjuda hur många som helst! Men samtidigt vill man ju ta med alla som man håller av, så man inte ångrar sig senare. Men vi skippar släktingar som vi inte håller kontakt med. Så gränsen går att vi bjuder fastrar/farbröder och mostrar/morbröder men inte kusiner. Det är ett beslut som känns rättvist men det är säkert någon som kommer tjura över det...
    Jaha, har du varit på Debenhamms i stockholm?! Hur känns det nu då så här vid första inköpen?
    Jag har inte börjat handla än, är lite osäker på färgtemat...
    Kanske blir det beige guld och rosa eller vitt beige och guld eller olivgrönt vitt och guld... vi får se.
    Kram

• andlin

Princess Leah
    Japp, Debenhamms var det vi gick in på.
    För varje inköp som görs känns det lite mer verkligt att vi ska gifta oss. Samtidigt känns det lite "tomt", vi har köpt servetter, alltså behöver jag inte gå och fundera längre på om vi ska ha pappersservetter med linnekänsla/hyra linneservetter/eller vad det skulle kosta att göra egna, och när det gäller skorna har jag gått och spanat rätt länge på rean om jag skulle kunna hitta något jag gillar och nu är ju beslutet taget, det blir täckt tå och inte ett par sandaler med öppen tå... Fast om ett år är jag nog rätt glad att jag var ute i tid och inte behöver bekymra mig om att de sakerna ska fixas!

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?