• lillstrumpa23

Banta ??

Hejsan alla!

Hmm e jag tjock ? Väger 55 kg och är 1,68 ? Börjar fundera , hela mitt jobb bantar. Det ska ätas morötter , å tränas 7 ggr i veckan. ALLA ska vara snygga till sommaren. Läser man tidningar så är det bara bantning! **suck**
    Jag tycker alla får göra som de vill. Vill man banta så gör man. Det e bara jag som inte e stark nog att lyssna på detta om bantning hela tiden. Jag blri bara med o mer orolig varje dag att jag inte duger med min vikt. Jag brukar stå framför spegeln och titta, å jag tycker det hänger över jeansen och putar ut både till häger å vänster.
    Jag skäms när jag äter på jobbet. De kommer med smalmat och äter ingen godis eller nåt. Å dessa tjejer e som trådar. Å där sitter jag med mina pannkakor eller nåt annat "fett". Har ju röd mjölk i pannkakorna och det e ju fett!
    Tänk om jag inte duger nu när jag ska på semester ??? TÄnk om jag e för tjock ???

• Svar på tråden Banta ??
  • Ellte

Äsch, sträck på dig och var stolt över att du är en av de få som inte behöver banta! Ät dina pannkakor med gott samvete och strunt i hysterikorna :D

Enligt BMI är du "underviktig" och ska VERKLIGEN inte gå ner i vikt!

Om du känner att du vill göra nåt för att känna dig "bättre" så börja träna nån gång i veckan eller så :) Glöm då bara inte att äta MER än vad du gör nu så att du inte går ner i vikt ;)

• Paddan_83

NÄ... du är INTE tjock...
    Inte jag heller.. Jag väger 54kg och är 159cm lång. Jag skall gå ner ca 4kg, så är jag smal sedan.
    Men det är ju så olika från person till person också. Nu med 4kg för mkt enligt mig, så ser jag ut som om jag är gravid.

• Juni-flickan

Klart du duger!! Med dem måtten tror jag du har jättesnygg kropp.

Det kanske är så att dessa tjejerna önskar de såg ut som du? ;)

Sluta skäms när du äter!!! Jag tror det kan vara farligt att börja tänka så.

De flesta har ju lite som putar ut här och var. Även jag. Se dig omkring..vi är massor som går runt med magar som om vi vore i 3:de månaden ;)

• lillstrumpa23

Vad gulliga ni e!! Ibland blir jag nästan rädd för mig själv när jag funderar som jag gör. Jag tycker ändå att man ska äta vad man vill för man lever bara en gång. :)
    Men det e svårt tycker jag för att det e sånt krav på att se bra ut , ha stor bröst o vara smal. Å några bröst har jag inte och sådär jättesmal e jag inte heller. Ibland e det bara tufft och man kan behöva höra att man faktiskt duger som man e !

Kram

• IronGirl

Klart man duger som man är ;)

• Ei saa peitää

Du väger ju jättelite ju. Var glad åt dina gener istället. Själv är jag 1.70 och väger 67 kg och tycker inte att jag är tjock men det skulle ju inte skada att gå ner lite.

Det är ju inte hälsosamt att späka sig heller för då mår man inte bra. Sen behöver kroppen lite fett med så ät du dina pannkakor.

Svar på tråden Banta ??