Hjälp!! Måste gå ner i vikt!!
hej alla glada... jag ska gifta mig i augusti, och behöver tappa runt 8 kg!! jag har provat viktväktarna, men det var inget för mig! Så jag undrar vilken/vilka diet ska jag prova??
Ornina
hej alla glada... jag ska gifta mig i augusti, och behöver tappa runt 8 kg!! jag har provat viktväktarna, men det var inget för mig! Så jag undrar vilken/vilka diet ska jag prova??
Ornina
Varför passade inte viktväktarna? :)
föratt jag jobbar och orkar inte räkna poängen! Har inte tid med det ;)
Hehe, jag fattar precis... Man blir rätt stressad av alla points :D
Hur som helst... Det är inte så "svårt" att gå ner i vikt egentligen. Alltså...själva grejjen är enkel. Ät bra mat (du VET vad bra mat är...), ät tillräckligt ofta (var tredje timma), drick tillräckligt med vatten (ca 2l / dag), planera senast dagen innan vad du ska äta (jätteviktigt, annars är det SÅ lätt att ta till det man vanligen äter) och rör på dig mer än du normalt gör.
Om du vill få en extra "push" så dra ner på kolhydraterna... Lätt, särskilt nu på sommaren. Hoppa över pasta, ris & potatis och fyll upp den platsen på tallriken med mättande grönsaker (rotfrukter, broccoli, bönor etc).
Lycka till, detta klarar du strålande!
tack för tipset :)... Allt du säger är rätt, jag har provat men grejen är att jag inte går i vikt, kanske en kg egter en månad!! därför vill jag ha en lättare och snabbare sätt!!! Vet du nåt om Naturdiet??
Hej!
Börja med att undvika sötsaker och var uppmärksam på kolhydraterna (pasta bröd etc). Försök att minska potionerna en aning och undvik okynnesätande. Ofta räcker det med en portion... Dessutom är det viktigt att äta regelbundet. Bästa tipset är att börja röra på sig. Långa promenader eller jogging. När man springer förbränner man mycket, även efter löppasset. Detta i kombination med hälsosammare mat och du kommer definitivt att gå ned i vikt. Dessutom kommer du att må brättre! (Huh vad präktig jag låter! Men det är ju helt enkelt så att bra mat och motion är det bästa rådet...)
Lycka till!
En sak till! Ha tålamod! Du kommer inte att bli av med övervikten på 1 månad! Men på 2-3 månader grejar du det!
Lycka till!
Det kan inte vara möjligt... eller isåfall behöver du inte gå ner *garv*
Om du äter rätt och tränar så går du ner :? Har inte provat naturdiet, däremot annan VLCDdiet och det funkar för att komma igång...men jag vill inte rekommendera någon att göra det utan "tillsyn" :)
De som hjälpt mig heter ITrim (www.itrim.se)...så du kan kontakta närmaste av deras kontor kanske :)
Ornina:
jag rekommenderar verkligen cambridgekuren, då går du ner dina 8 kilo på 3-4 veckor. du får i dig all viktig närning och är pigg hela tiden.
jag gick ner 5.2 kg första veckan!
Var kan man köpa cambridge dieten??
www.cambridgekuren.se/ Här kan du se var din närmsta konsulent finns :)
Tror camebridge är kanon men vill ändå slå ett slag till för ITrim eftersom de kombinerar viktminskning (på olika sätt, även "snabbvägar" med pulver) med motion och strålande bra kurser. Som en kombination av camebridge, viktväktarna och ett gym... fast mycket bättre :D
ok..tack för tipset!!
Hej! HAr en liten fråga om cambridge,vad kostar det att gå ner med den metoden per månad om man kör ren kur alltså¨3gånger om dagen? Tacksam för svar.
brud0606:
det kostar 440 kr i veckan. Inte särskilt mkt med tanke på att du inte handlar någon annan mat!
Hur många kilon går man ner och hur snabbt går man ned med denna metod?
440*4= 1760 kr per månad
62 kr per dag
Jag kan handla mat för 1000 kronor per månad. 33 kr per dag.
Varför lägger man så mycket pengar, det man tjänar mest på är ju att äta rätt och motionera!
brud0606:
det finns flera trådar här , där kan du läsa massa. eller på olka hemsidor.
i genomsnjitt går ma kanske ner 3 kg i veckan. Jag gick ner 5 kg första veckan. är inne på min andra vecka nu. rekommenerar det starkt!