• Paddy_9

Näsplastik hjälp!

Hejsan

Jag skulle behöva lite hjälp angående näsplastik.
    Det har gått 5 veckor sen min näsplastik den ser perfekt ut i profil fast frammifrån svullen och fet. finns det något som kan påskynda så svullnaden går ner? och kan jag börja gå ut och vara i solen nu eller ska jag vänta några veckor til?

Tacksam för svar!

Mvh Azzo

• Svar på tråden Näsplastik hjälp!
  • FRU Elli

Paddy_9:
    jag tror inte att det finns något du kan göra för att minska svullanden. Men du kan ha på tejpen (den tunna och bruna) ett tag till, det ska minska svullnaden och göra att resultatet blir bättre.
    Kontakta kliniken annars, dom vet vad som är bäst

• Fillifjompan

Ledsen, men det finns inte mycket du kan göra. Näsor tar låååång tid att läka helt.

Angående solen så beror det på om du haft en öppen operation där ärren sitter utanpå. Då ska man inte vara i solen på ett tag. Sitter ärren inne i näsan går det bra att vara i solen så snart som blåmärkena gått bort. Och det har de väl gjort vid det här laget.

Jag försökte/försöker att inte tänka på svullnaden och är istället glad att knölen är borta och att näsan ser såååå mycket bättre nu än innan operationen. Men samtidigt vill man ju att svullnaden ska gå ner så fort som möjligt.

• Paddy_9

Fru Elli

Är det sant att tejpen minskar svullnaden?
    kan jag sätta på tejpen nu efter 5 veckor eller gör man det bara första veckan?
    jag ska kontakta dem idag

• Paddy_9

Fillifjompan

Jo jag förstår det tar skit låångt tid fan ;(
    Yes jag hade öppen näsplastik, har inga blåmärken kvar och stygnen på näsvingarna syns inte dem e borta. kan jag sola nu?
    hehe angående din svullnad. blir de inte bättre varje vecka? har du fortfarande bruce willis näsa?

ha de

• Meddelande borttaget
  • Fillifjompan

Paddy_9

Jag håller nog med Cookie Dough att du ska kontakta kliniken. Det jag vet är bara av egen erfarenhet samt vad jag läst på internet.

Visst blir svullnaden bättre varje vecka. Det där med Bruce Willis var väl en smärre överdrift. Men svullnaden på tippen sitter ju envist kvar.

• Paddy_9

Ringde han idag och han sa tålamod och hopp. hehe verkar vara självsäker doktorn!
    men jag tog Fru ellis tips och drog och köpte operations tejp i apoteket och har nu satt på det ska ha det hela veckan och se sen om det blir bättre eller värre!

• blivande fru J

Du verkar ju smått desperat paddy :) Vad hände med din tidigare tråd där du bad om hjälp dagligen. Tyvärr känns det som om ditt problem inte sitter i näsan utan någon annanstans. jag hoppas du har fel, men annars vore det bra att satsa på självförtroendet. Hoppas din näsa läker ihop ordentligt. Lycka till!

• Paddy_9

Blivande Fru J

jag är inte desperat tvärtom långt ifrån.. vill bara ha en normal fin näsa som alla. hmmm så jag e orolig bara för alla andra har de perfekt efter 3 veckor medans jag efter 5 veckor fortfarande e mycket svullen!

men tack iallfall :P

• MackaTre

Hej Paddy.
    Har svullnaden lagt sig eller blivit mindre nu? Nyfiken då jag funderar på att operera näsan...
    /M3

• Paddy_9

MackaTre

jo svullnaden har lagt sig rätt mkt fast fotfarande är den ja ganska mycket svullen på nästippen och den pekar lite mer på andra sidan. tror det blir en korrigering efter sommar har fått så många slag på den jävla otur :( fast det beror inte på de har varit lite sne sen den dagen jag tog bort gipset på näsan efter operation

• Mastermind

"har fått så många slag på den"

Okeej..

Svar på tråden Näsplastik hjälp!