• Mrs. Robinson

Har min sambo alkoholproblem?

Nja, det vet jag inte om jag haller med om. Titta pa fransmannen, de tar sig ett glas varje dag. Dessutom ska det vara bra for halsan att ta sig ett glas eller tva till middagen (rott alltsa)

Men som cyberpet sager ska man halla koll pa huruvida det paverkar relationer, jobb etc.

Jag tror inte att din sambo ar alkoholist for att han tar sig ett glas varje dag. Tvartom verkar han ha ett avslappnat forhallande till alkohol, han tar ett glas eller tva for att det ar gott, so what?

• Mrs. Robinson

Jag fattar att det har amnet ar kansligt, jag visste forst inte om jag skulle svara.

Jag har ocksa alkoholism i min familj, jag vet vad det innebar och vilka foljder det kan fa. Jag foresprakar inte supande.

Jag kan ocksa langta efter att komma hem fran jobbet och ta ett glas till maten, rott vin ar sa otroligt gott. Sen om det ar gott for att det ar alkohol i det eller om det ar for smaken i sig kan ju diskuteras.

Jag tror fortfarande inte att for att man tar sig ett glas varje dag att man ar alkis.

• Mrs. Robinson

Haller han pa att ursaktar sig da? Sa han inte att han tog ett glas vin for att det var gott/slappna av?

Det ar val en arlig anledning till varfor han gor det?

Om man fragar en social drickare sa svarar de val att de dricker for att det ar gott? Eller kanske for att bli full?

Svar på tråden Har min sambo alkoholproblem?