• SB_Helena

Stora vader & lår - ett problem=(

Hej!
    Är det någon som vet vad man kan göra för att få smalare vader och lår? Jag kör både på trappmaskinen, cykeln och promenader. Idag har jag även börjat jogga. Men vad jag än gör så verkar de inte bli mindre, jag kör även styrketräning. Någon som har några bra tips, är i desperat behov=(

• Svar på tråden Stora vader & lår - ett problem=(
  • Karin78

De träningsformer du nämnt ger mycket benmuskler. är det så att musklerna är stora eller är de välförpackade (mina är inbäddade )

Vill du ha långa muskler har jag bra erfarenhet av Poweryoga

• Ei saa peitää

Simning i kombination med promenader tror jag kan funka. Det belastar inte låren så mycket. Trappmaskinen bör du nog byta ut mot nåt som inte tar så mycket på låren. Det är ju i princip bara benträning.

• SYL

promenera bort flasket (om du har sadant) samt som tjejerna ovan skriver, skippa bentraningen och satsa pa att bygga upp andra delar av din kropp sa ska du se att du snart blir mer proportionerlig!

• tvillingsjäl

om du cyklar ska du inte köra på så höga växlar eftersom det då mest bygger benmuskler, lägre växlar ger bättre förbränning pga högre varvtal! Jag tycker nog att du ska promenera eller jogga istället för att köra för mycket på trappmaskinen..lycka till!

• fashiongirl

jag tycker att man får större vader av att promenera... men det kanske inte gäller alla

• lij

Som de andra har sagt, om det är fett du vill bli av med så satsa på förbränningsträning. Det går inte att punktförbränna fett, så du får räkna med att minska i fett på hela kroppen. Har du stora benmuskler så satsa på träning som inte bygger benmuskler t.ex. simning eller roddmaskin.

Svar på tråden Stora vader & lår - ett problem=(