• fashiongirl

Vad tränar ni och varför??

Hej hej funderade en dag på hur ni tränar och varför ni valt den träningen??

Börjar väl då själv:

Rider 1 h/veckan (ej under sommaren dock)
    Dansar 1 h/veckan (ej under sommaren dock)
    Går ungefär 1 timmes promenader varje dag, ibland varannan. Under sommaren blir det fler promenader samt lite joggning.

Jag tycker att det här fungerar bra, bra blandning.

• Svar på tråden Vad tränar ni och varför??
  • anjisen

Går på spinning två gånger i veckan och försöker gymma minst två gånger/v också. När jag gymmar springer jag också eller nåt liknande i typ 30-45 min. Tycker att det ger mig den allsidiga träning jag behöver

• Sunniva

Jag kör olika pass ca 3 ggr/vecka. Oftast blir det bodypump och spinning. Brukar värma upp med att springa innan passet ca 15 minuter. Tycker det funkar bra! :)

• Ei saa peitää

Jag brukar träna 4-5 ggr i veckan. Varvar stavgång, aerobics, step up och body combat. Sen tillkommer en hel del trädgårdsarbete också, åtminstone på sommaren.

• Ei saa peitää

Glömde att skriva att jag tränar för att det är kul och för att hålla mig i form och vara pigg.

• Swedie

Jag tränar styrka 4 gånger i veckan. Är spinninginstruktör så kör väl 2-4 pass i veckan. Sen är det morgonpromenader och springturer också.. Tränar mycket, men har en vilodag i veckan :)

• Saltisbrud

Oj oj vad duktiga ni är!Själv styrketränar jag 1 gång per vecka,dock ej under sommaren pga av dåligt knä.Det är så skönt tycker jag!Vill göra Yoga hemma men är så lat för det..Har en dvd med det.Orkar inte mer än en halvtimme.Funderar på att börja på det i höst.Gå på nån Yogavecka i sommar om det finns plats.Måste ta mej i kragen.Blir glad över att göra yoga sen är det nyttigt.Någon som har nått tips om hur man kommer igång?

• fashiongirl

Saltisbrud, kan du inte börja med nån kompis eller så..brukar vara lättare om man är två än en. Lycka till!!!

• Saltisbrud

Har faktiskt redan börjat!Gjorde nyss ett helt Yogapass.Tack för insperationen!

• fashiongirl

Kämpa på...jag gillar också yoga men går just nu inte på det. Var väldigt skeptisk till det hela men jag blev jättelugn och avslappnad samtidigt som det var jobbigt, gick på Poweryoga.

• Ei saa peitää

Saltisbrud: Det jag kan tipsa om är att träna ofta för då är det lättare att komma iväg. Jag är själv sån att om jag gör uppehåll flera dagar så blir jag lat och då blir det automatisk jobbigare att ta sig till träningen. Sen underlättar det ju om träningen är skojig.

• *Blomman*

Jag tränar yoga, aerobics, funk och salsa för att det är kul och för att det är bra att röra på sig lite.

• Bobou

Karate, sedan några år. Det passar mig eftersom man är i en grupp där man lär känna andra men man är fortfarande inte beroende av varandra som i en lagsport. Jag måste kunna ta en månad ledigt ibland om jag t ex har extremt mycket tentor, det hade inte varit rätt mot mitt lag om jag spelat basket till exempel.

Jag tycker dessutom att det är roligt, eftersom det är tekniskt och man måste tänka mycket. Jag blir väldigt snabbt less och glömmer bort vad jag håller på med om jag går på gym, eftersom själva gymaktiveten inte kräver så stor insats från hjärnan.

• tvillingsjäl

Jag cyklar mountainbike, både på vanlig väg men även i skogen då det både blir jobbigare men oxå roligare!! Snacka om adrenalinkick man får!! Promenader ibland och lite styrke....

Svar på tråden Vad tränar ni och varför??