Inlägg från: EhjärtaK = sant |Visa alla inlägg
  • EhjärtaK = sant

Hur tänker ni???

Jo, jag håller med. Samtidigt så har jag ändå en viss förståelse för att folk låter sig luras. Samhället och media ställer höga krav på hur vi skall se ut, och ganska ofta bedöms man utefter sitt utseende.

De flesta vill vara smala (smalare än vad deras kroppar bör vara), och är tyvärr beredda att göra nästan vad som helst.

Här på BT orkar jag inte läsa dessa diettrådar, men det finns säkert båda positiva och negativa saker med dem. Något som jag däremot tycker är riktigt tråkigt är alla dessa trådar som uppkommer titt som tätt: typ - "Ni som är 160 cm långa - hur mycket väger ni?". Jag menar inte att de som startar trådarna är knäppa, MEN jag tycker alltid att det är så deprimerande att läsa om alla normalviktiga tjejer som beskriver hur feta de är och att de BARA måste gå ned i vikt. Hur tror de att vi andra som är normalviktiga känner sig när de skriver så? Och hur tror de att överviktiga känner sig? *suck och stön*.

Ibland tror jag nästan att jag är ensam här i världen med att känna mig förhållandevis nöjd med min kropp (trots att jag i mångas ögon måste vara jätte tjock ).

Svar på tråden Hur tänker ni???