• Antonsflicka

Hur tänker ni???

Jag blir så upprörd när jag läser flera inlägg i detta forum.
    Atkins diet hit & dit.
    Ni tipsar om 100 olika dieter som absolut inte är naturliga för ens kropp.
    Kan inte alla en gång för alla inse att allt handlar om att äta nyttigare, mindre & röra på sig mer?
    Vad sänder ni ut för budskap till era barn & ungdomar?
    Ni borde skämmas!
    Jag har varit överviktig. Vet ni hur jag blev av med 36 kilo?
    Jag slutade äta onyttigheter & började träna 5 dagar i veckan.
    Inga dieter.
    Åt både fett, kolhydrater, socker, salt & proteiner.
    Förstår inte hur man kan behandla sin kropp som ni gör...

• Svar på tråden Hur tänker ni???
  • Antonsflicka

Dallandra:
    Jag håller med dig.
    Har inget emot alla råd kring vilken nyttig mat man ska äta & alla sorters motion. Men när man börjar utesluta sådant som kolhydrater, fett eller endast leva på soppa då börjar man bli orolig för vars världen egentligen är på väg.

• Antonsflicka

Dallandra:
    Precis.
    Och att vänja sig vid allsidig kost & motion & fortsätta med det är mycket lättare än att fortsätta äta soppa resten av sitt liv.
    Det är extremt få människor som har lyckats behålla vikten efter att dom slutat med alla knasiga dieter.
    Jag tycker dessutom att man ska försöka acceptera sig själv så gott man kan istället för att ständigt försöka ändra på något som är "fel"
    för det är ju trots allt vi kvinnor som klagar mest på dom sjuka skönhetsidealen men i och med att vi slaviskt följer alla dessa dieter så bidrar vi på ett sätt också med att få unga tjejer att må dåligt över hur dom ser ut.

• Antonsflicka

EhjärtaK = sant

Absolut. Jag har alltid varit nöjd med min kropp. Även när jag ville gå ner i vikt så tänkte jag; Äh nu provar jag & ser vad som händer.
    Jag var mest ute efter att bli hälsosam & inte så mycket att gå ner i vikt.
    Men kilona bara rasade.

Alla vi tycker ju olika.
    Min sambo säger att jag är smal ( han tycker att 10 kilo till skulle bara vara bra haha)
    Jag tycker jag är "kurvig"
    Och min mor kallar mig "mullig"
    Så smaken är som baken men man måste kämpa mot andras stämpel & försöka bilda sig sin egen bild av hur man ser ut.

Sådana frågor som "hur mycket väger ni som är 160 långa" är upprörande.
    Alla vi är ju byggda på olika sätt.
    Man kan vara lika lång & väga lika mycket men ändå ha annorlunda kroppsformer.
    Det är ju individuellt hur fettet fördelar sig, hur benstommen är osv.

Svar på tråden Hur tänker ni???