• plainol

ni som kan det här med nätdejting...

Jo, alltså, jag är inte förlovad längre (tyvärr) och tänkte försöka öva mig lite på det här med att hitta folk att flörta med. Så jag skrev in mig på SprayDate.

Och... vad är det med folk där?! Hur jag än skickar meddelanden till folk så svarar de inte! Är jag SÅ frånstötande eller finns det massa koder här som jag inte kan?

Jag vet att det finns tjejer här som har hittat rätt på nätet... hur gör man? Kan man få en grundkurs? ;)

• Svar på tråden ni som kan det här med nätdejting...
  • Fresan

Det är bara att prata med alla. Ge dig inte och var den du är. Glöm inte bort att ignorera alla äckel för såna finns det gott om.

Träffade min blivande man på spray för fyra år sen och om en månad på dagen är det dags för bröllop. Det går att hitta någon!

Håller verkligen tummarna för dig!

• Soffiproppen

Tummen upp för SD, har dejtat massor från den sidan och träffade min blivande även där ;)

Jag andv mig av sökmotorn bla och skickade små korta intressanta meddelanden till folk. Presentationen är också viktig, lämna inte ut för mkt av dig själv (ingen vill veta att du nyligen bröt upp från din kille ex) Gör så att folk vill lära känna dig, veta mer om dig helt enkelt.

Sålla bland "slemmisarna", finns gott om dom, du lär dig snabbt hihi.

Ta det för vad det är, testa chatten också!

Lycka till

• AnnLee

plainol - Har du bild på dig själv där? Annars kan det vara ett bra tips. Jag tycker inte att man behöver vara alltför rädd för att ha det, bild är ändå intressant i början. Lämna bara inte ut för mycket kontaktuppgifter till dig själv. Försök att bjuda på dig själv! Och som tidigare nämnts är det bara att ignorera äckel. Lycka till!

/AnnLee som varit gift i över tre år, och träffade sin livs kärlek över Internet.

• plainol

Tack för tips och uppmuntran! Jag kanske bara är otålig, för senare igår kväll fick jag ändå ett par meddelanden. Vi får väl se... jag har ingen brådska att ge mig in i något, utan det känns mest lite spännande att återupptäcka singelvärlden. Händer det något så får jag komma hit och berätta! ;)

Men för de flesta tar det ett tag och ett antal dejter att hitta rätt, eller? Min syster träffade rätt på Spraydate rätt fort, men hennes pojkvän hade hållt på ett tag.

• plainol

Jo, jag har bild. Den är inte så bra, men man ser att jag ser 'normal' ut liksom. Får försöka hitta någon lite mer smickrande sen.

• Fresan

Gå även in på chatten, där finns det gott om roliga personer.

• abnocto

Jag satte bara in en bild på mina ögon, som är klarblå. Ser för övrigt väldigt "normal" ut. Men det skapade nyfikenhet hos karlar så de ville veta mer.
    Har träffat två karlar på Spray Date, efter varandra givetvis, och tycker det är ett bra sätt att lära känna varandra innan man träffas. Och man märker ganska snabbt om karln verkar intressant och om man fortsätta.
    Mitt tips är att skriva ett tag innan man träffas, så slipper man gå på en nit senare.
    Lycka till

• AnnaM

Nu var det ett tag sedan jag var på SD, men jag hittade i alla fall min prins där för två år sedan. Då kunde man se när personer varit inloggade senast, det fanns någonstans på deras sida. Och det är rätt bra att kolla det, för då vet man ju om personen har varit inloggad sen man skickade meddelandet.

Lycka till!

• feb05

Även jag hittade min man (tänk vad konstigt det känns att säga det fast att det snart har gått ett halvår sen vi gifte oss) via SprayDate. Visst finns det folk som inte svarar - men så finns det ju de som svarar också. Försökte själv att hålla det lite allmänt i början och bara skriva en kort rad i olika personers gästböcker...

Håller med att det inte är bra att skriva att man nyss har brutit med någon - det osar desperation och det vill ingen ha. Om man däremot bara vill snacka lite med folk så brukar det inte vara några som helst problem att hitta nån...

Lycka till!

• plainol

Kul att så många faktiskt hittar någon via Internet! Jag har bara varit på en enda dejt efter SD-kontakt (förra gången jag var singel) och det var den tråkigaste kvällen i mitt liv. Jag hoppas på bättre lycka denna gång!

Och jag skriver givetvis inte något om att jag blev rådumpad i jåns. Det vill jag inte prata om alls, allra minst nya bekanta!

Svar på tråden ni som kan det här med nätdejting...