• plainol

ni som kan det här med nätdejting...

Jo, alltså, jag är inte förlovad längre (tyvärr) och tänkte försöka öva mig lite på det här med att hitta folk att flörta med. Så jag skrev in mig på SprayDate.

Och... vad är det med folk där?! Hur jag än skickar meddelanden till folk så svarar de inte! Är jag SÅ frånstötande eller finns det massa koder här som jag inte kan?

Jag vet att det finns tjejer här som har hittat rätt på nätet... hur gör man? Kan man få en grundkurs? ;)

• Svar på tråden ni som kan det här med nätdejting...
  • plainol

Tack för tips och uppmuntran! Jag kanske bara är otålig, för senare igår kväll fick jag ändå ett par meddelanden. Vi får väl se... jag har ingen brådska att ge mig in i något, utan det känns mest lite spännande att återupptäcka singelvärlden. Händer det något så får jag komma hit och berätta! ;)

Men för de flesta tar det ett tag och ett antal dejter att hitta rätt, eller? Min syster träffade rätt på Spraydate rätt fort, men hennes pojkvän hade hållt på ett tag.

• plainol

Jo, jag har bild. Den är inte så bra, men man ser att jag ser 'normal' ut liksom. Får försöka hitta någon lite mer smickrande sen.

• plainol

Kul att så många faktiskt hittar någon via Internet! Jag har bara varit på en enda dejt efter SD-kontakt (förra gången jag var singel) och det var den tråkigaste kvällen i mitt liv. Jag hoppas på bättre lycka denna gång!

Och jag skriver givetvis inte något om att jag blev rådumpad i jåns. Det vill jag inte prata om alls, allra minst nya bekanta!

• plainol

Vad kul att ni har fortsatt komma med historier! Jag har varit på semester och har ju nu massa SD-kunskaper att läsa in mig på ;)

Även om många verkar ha hittat någon här så räknar jag faktiskt inte med att träffa rätt överhuvudtaget, ser det mest som lite "träning" i flört och nya kontakter eftersom jag på senheten mest har övat på att behålla förhållanden (hrm, det gick ju bra), inte att starta nya. Några äckel har jag inte stött på, men lite killar som verkar helt normala och som jag kanske vågar träffa...

En annan fråga då: Ni som har brutit upp från förhållanden och träffat rätt igen, hur kände ni när ni gav er ut i leken igen? Jag är nämligen hyfsat nöjd och glad med singelskapet, men dejta... njae... jag är lite feg där än så länge.

Svar på tråden ni som kan det här med nätdejting...