Receptet på salladen som finns i danska Rigshospitalets bantningskur???
Någon som har receptet på den salladen som finns i den populära dieten från danska Rigshospitalet??
Jag skulle behöva den.....
Någon som har receptet på den salladen som finns i den populära dieten från danska Rigshospitalet??
Jag skulle behöva den.....
astra.ktv.nu/~s342a/oviktigt.html
Den här dieten påminner om den som för många år sedan kallades Sahlgrenska dieten - och som givetvis inte hade någonting att göra med sjukhuset. Men det vill väl de som har hittat på dieten få folk att tro. Fast det är klart - man var inte tvungen att äta sockerbiten, man behövde inte heller avbryta kuren för att man tuggat et tuggummi. Ja, om man snabbt vill gå ner i vikt och komma igågn med en viktminskning så kanske det är OK, men det gäller att ha stark vilja med den dieten. Man går inte upp 20 kg i vikt på 13 dagar, varför ska man då gå ner på så kort tid?
Jonnes brud..
Jag håller med om att dieten är urkorkad o livsfarlig...
Jag var faktiskt helt ärligt ute efter den goda salladen som jag åt som en tok av förut när min fd använde sig av kuren...
Eftersom den är hållbar minst en vecka i kylskåp är den perfekt för luchen på jobbet..
Jag väger 80 kg till mina 165 cm, något för mycket men jag är nöjd o känner mig snygg ändå..
Så någon bantning är jag inte ute efter...
Tvärsom så är jag starkt skeptisk till alla former av livsfarliga dieter som förstör mer än vad den gör nytta...
För ett ändamål som tex att vara fin inför bröllopet, tja... jo det kan gå an att köra nutrilette...
Men för stadigvarande viktminskning är nog långvarig förändring i kost o motion mer att satsa på...
Jag håller med om att salladen är supergod. Jag har den i en kokbok där den heter "Karins sallad", om jag inte minns fel (orkar inte gå och titta).
Misstänkte att det var för att den var god som du ville ha receptet, jag hade inte sett det förut men tyckte att det såg gott ut när jag läste. Nu ska jag minsann göra den att ha med på jobbet jag med. Tack Nyfiken gul för tipset
Håller med CM - kanske värd att testa! Alltså för smaken (klassisk råkostsallad!) - banta har aldrig varit min grej (har nog inte självdisciplin nog till det - väger ungefär som du nyfiken gul men är några cm längre...)
Herregud, jag holl pa att smalla av nar jag sag det!
Sag ni dag 7? "Lunch: Ingenting"
Ja, har man inte dott pa dag 7 sa lar man ga ner i vikt av dieten. Klart man gor om man svalter kroppen pa det sattet.
den här kuren var omåttligt populär för sådär en 8-10 år sedan.. Precis som GI, cambridge o Montignac är idag...
ALLA höll på med rigshospitalets kur då det spred sig som ringar på vattnet bland vänner o bekanta..
Men den här kuren är lika mycket bluff som de flesta andra kurer...
Några kanske minns Flygvärdinnedieten som var poppis för 15-20 år sedan? O hur många som slogs för den rättigheten att få genomföra den o som letade bevis för att den funkade...
Hur många idag tror på allvar att den inte är livsfarlig?
Om sådär en 5 år eller så kommer nog nya dieter som blir modeflugor o som slår ut GI-metoden o annat...
Märkligt egentligen att det är stört omöjligt att byta ut den lagrade osten på mackan mot bättre alternativ.... men att svälta sig, gyma sig osv är absolut inga problem.... ?