• MissTerris

Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!

Finns det fler som har problem med bekanta, vänner och andra som bjuder in sig själva eller försöker få med sina respektive på bröllopsmiddan???? Hjälp jag trodde mina vänner hade koll på att man inte gör så!!!!! Hur ska man säga, hur gör ni? ajajaj

• Svar på tråden Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!
  • MissTerris

Man kan bjuda in sig själv genom att helt enkelt bara fråga: Oj vad kul ska ni gifta er!!!!! Oj men då måste vväl jag få komma??!!

I det här fallet är det dock folk som vill att deras (relativt nyblivna) respektive, som vi inte känner, ska få komma med... Kanske får vi bara försöka att lära känna dem innan bröllopet för att göra det så lite stelt som möjligt?

• MissTerris

TBMH:

Håller med dig, det var så vi tänkte också. Fast vissa vänner har tyckt att det känts lite orättvist och bett om att få tillfället att låta deras respektive lära känna alla (genom att få komma med).

• MissTerris

Vi har nu kommit överens att bjuda de närmaste kompisarnas nya pojk och flickvänner. Tack alla för era tips, skönt å höra att det är fler som har samma problem!! Jenny i england- erkänn alla engelsmän är det värsta på att bjuda in sig själva?? Vi bor oxå där och jag fattar inte om det är ett skämt, eller om man bjuder in bekanta hursomhelst? xxx

Svar på tråden Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!