Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!
en av mina gamla vänner har bjudit med sig sin flickvän han träffade för någon månad sedan. Till saken hör att vi aldrig har setts, de inte bor ihop, bröllopet är för de närmaste och närmaste kompisarna och att hon inte talar svenska. (De träffades i ett annat land) Nu är det absolut inte! så att jag inte vill träffa folk från andra länder, jag har inget emot att prata engelska heller, men! hon har aldrig varit i sverige förr och kan inte ett ord svenska. Det blir ju hemskt tråkigt för henne, hon kommer ju att bli utanför och så. Det är mest det jag tänker på. För hennes skull liksom. Andra säger "Strunt i det hon får skylla sig själv som kommer" men jag får ändå dåligt samvete.
(Min vän som jag inte har träffat på evigheter skulle inte ha kommit om hon inte fick komma så atthan inte skulle få ta med henne var liksom inget alternativ - men jag irriterade mig nåt extremt på att han svarade "Jag och X kommer på bröllopet" när det var bara han som var inbjuden....sånt tar man inte bara för givet tycker jag....)