• Bebbsen05

Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!

Ser överallt här att det "enligt regleran och vett och etikett så ska man bjuda partners". Men jag ser ingenstans att gäster får styra och ställa i gästlistan?!

Och hur bra kompis är man om man inte respekterar brudparets önskan, utan ställer sig på tvären och inte kommer bara för att ens pojk/flickvän inte är bjuden? Lågstadiefasoner enligt mig ;)

Jag har en del vars partners jag inte känner, vi har bjudit dem ändå. Men jag kan inte sluta fundera på att om det inte vart så noga med att presentera dem innan, varför är det då nästan livsavgörande att de ska få komma med på bröllopet elelr inte??

• Bebbsen05

Men är det inte mer ofint av gästerna att lägga sig i och klaga på gästlistan än av brudparet att inte bjuda folk de inte känner?
    Och en fråga som alltid dyker upp i huvudet på mig när denna diskusisoner kommer på tal:
    Om denna okända partnern nu är så viktig och att det är så viktigt att man ska träffas osv... Varför har man då inte träffats tidigare? På ett bröllop har man väl knappt så mycket tid till att lära känna någon?

Svar på tråden Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!