• Jennie med ie

Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!

Ang att bjuda respektive struntar jag i vad etiketten säger. Jag tycker det är självklart att man inte ska behöva bjuda personer man inte har någon som helst relation till, som t ex respektive man inte umgås med och aldrig kommer att göra heller. T ex arbetskamrater vars respektive man inte träffat. Däremot om respektiven är etablerad så att säga, om man träffar honom/henne då och då (även om man träffar den andre mer) eller om h*n kommer att finnas med i umgänget framöver (t ex en släkting som träffat nån och där det nu blivit seriöst), då tycker jag det är galet att inte bjuda med.

MEN oavsett det så bjuder man inte in sig själv eller sin partner. Antingen accepterar man brudparets önskan, hur knepig man än tycker den är, eller så tackar man helt enkelt nej.

• Jennie med ie

fru&herrBarbarella. Jomenvisst ska man bry sig om att de betyder mycket för ens vänner. Men om valet står mellan att kunna bjuda 10 personer till som man har en relation till och umgås med eller att behöva välja bort dessa 10 till förmån för 10 man aldrig träffat och aldrig kommer att umgås med bara för att de betyder mycket för t ex ens arbetskamrater, ja då tycker jag valet är enkelt. Min man betyder givetvis jättemycket för mig, men jag kräver för den delens skull inte att mina jobbarkompisar t ex ska välja bort SINA vänner för min och min mans skull....

Svar på tråden Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!