• Jonnes brud

Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!

Jag skulle INTE fråga om min M2B var medbjuden till ett bröllop där inbjudan bara var ställd till mig. Skulle det vara så beror det på att de som har bjudit mig aldrig har träffat min älskling och jag skulle ha full förståelse för att de inte "vill" ha med honom den dagen. Jag skulle inte ha något emot att gå på bröllopet ensam.

• Jonnes brud

Varför är det så viktigt att båda i ett samboförhållande blir bjudna på bröllop när sambon inte ens en gång har haft möjlighet att träffa dem som ska gifta sig? Gratisfest, gratismat??? Jag skulle inte tycka det vore ett dugg konstigt om min M2B eller jag själv ensamma blev bjudna på bröllop där brudparet inte träffat den andre parten i samboförhållandet.

• Jonnes brud

Och vad skulle min M2B eller jag bry sig om att inte bli bjuden till ett bröllop där han eller jag inte ens en gång känner brudparet, eller övrgia gäster??? Det har inte något med respekt att göra, tycker jag. Jag vill inte gå på bröllop där brudparet känner sig tvingade att bjuda mig eller min sambo bara för att vi bor ihop. DET är respektlöst!!!

• Jonnes brud

"Alla" pratar om att acceptera brudparets önskan - åtminstone om man själv är brudpar . Men om brudparet skickar ut en inbjudan till EN person i ett samboförhållande, då gäller inte brudparets önskningar längre, eller?

• Jonnes brud

Jag har inte det "problemet" då vi har ett litet bröllop. Jag bara är nyfiken på hur folk resonerar när de pratar om respekt för egna val på bröllop resp. tycker att det är självklart att ifrågasätta en inbjudan som är ställd till en part i samboskapet.

Svar på tråden Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!