• ronja80

Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!

Jag har precis gjort det du blir upprörd över. Jag blev så oerhört sårad och kränkt över att min äldsta barndomsvän (vi umgås inte idag) inte bjuder med min sambo. Jag frågade vänligt om de hade fått några återbud och om det då fanns möjlighet att min sambo kunde få följa med. Jag anser att jag gav henne en chans att rätta till något som hade blivit fel. Läser man vett och etikettböckerna så står det klart och tydligt att man inte bjuder ena halvan av ett etablerat par. Tyvärr fick han inte följa med vilket resulterar i att jag inte kommer att gå på bröllopet.

Som gäst ser jag också det lite symbolikst med vilka man bjuder på ett bröllop. De man vill ska vara en del av ens gemensamma liv i framtiden bjuder man till sitt bröllop. Så resonerar jag inför mitt eget. Utifrån det perspektivet blir det ju från min synvinkel som gäst att nedvärdera min partner.

• ronja80

Karin78

Det var många sömnlösa nätter och långa samtal med barndomsvännerna innan jag fattade mitt beslut. Till saken hör också att jag alltid bjudit in det blivande brudparet till fester och middagar när jag varit sambo en gång tidigare men ALDRIG fått någon inbjudan tillbaka. Så jag tyckte det kändes lite skrattretande att bli bjudan alls när de har visat så lite intresse tidigare.

Ett av argumenten till att han inte fick komma var att de aldrig träffat honom. Men som jag ser det har de heller aldrig visat något intresse för att göra det. Men ska jag behöva komma till ett bröllop och känna mig obekväm för att min respektive inte är där?

Ojdå.. jag har visst inte kunnat släppa det här riktigt än...

Svar på tråden Gäster som bjuder in sig själva o respektive!!!!!!