• AdoreMe

Skillnad ?

Jag talade med en av bröllopsgästerna för ett antal dagar sedan. Vi talade om alltifrån bröllop och makeup till resor och champagne. Men däremellan kom även barn, uteliv, bantning, relationer och shopping upp. Men nu kommer det en frågeställning :) Vad är skillnaden mellan Lepigen och Letigen ? Hon hade läst om dessa i tidningen :) Jag har aldrig varit i behov av sådana produkter så jag har inget svar på det! Kan någon av er kanske veta ? Snälla, det skulle vara intressant att veta :)

• Svar på tråden Skillnad ?
  • Ellte

Sök på google så hittar ni massor med info... Det verkar vara ungefär samma sak och lika farligt och olagligt i Sverige.

Säg du åt din kompis att hon satsar på ett bra sätt att gå ner i vikt så du får behålla henne i livet :?

• Swedie

Lepigen är ämnet och Leptigen är produktnamnet, tror jag i alla fall. Lepigen är ett ämne i kroppen som minskar efter att man gått på diet ett tag, vilket gör det svårare att gå ner i vikt. Det finns inga specifika forskningsartiklar (inte vad jag hittat och funnit som säkra källor) som bevisar att det fungerar att "fylla på" på kemisk väg och inte heller vad det kan leda till (ex om kroppen slutar producera ämnet själv och man går upp i vikt sen).
    Att äta sunt och träna är alltid det bästa sättet :)

• AdoreMe

Ellte

Inga problem :) Hon behöver inte använda något sådant. Hon hade enbart läst om dessa och frågade mig om jag hade hört talas om det, vilket jag har gjort oerhört många gånger. Jag har dock aldrig tänkt på någon större skillnad!

Svar på tråden Skillnad ?