• feb05

Frusen = för smal?

Varför får man alltid höra att man är för smal när man säger att man fryser? Och varför är det alltid så att alla har rätt att kommentera att någon är smal - men att säga till nån som svettas att det beror på att de är så tjocka är inte acceptabelt?

• Svar på tråden Frusen = för smal?
  • feb05

Visst gäller det att inte ta åt sig...men det som stör mig mest är att andra tycker sig ha rätt att kommentera hur jag ser ut - medan jag inte får säga till dem hur de ser ut...

Och inte är jag speciellt smal heller...har stl 38, vilket klassas som normalstorlek...

Man ska väl inte behöva vara stor för att man ska slippa frysa?

• feb05

Nej, det är inget jag lider av så...det var mer än allmän fundering kring varför vi smala alltid ska få kommentarer som vår vikt...

• feb05

Har redan gått upp 7-8 kg och inte har jag märkt att jag fryser mindre för det...

Har i flera år haft svårt för att gå upp i vikt - men när jag träffade min man så släppte det...hmmmm...

Hursomhelst, vad säger man då till de som alltid ska kommentera?

• feb05

Håller med om att det vore skönt om man kunde få vara som man är...

Ibland känns det som om de som kommenterar ens smala vikt är avundsjuka och vill att man ska lägga på sig lite så att man inte utgör ett hot mot dem själva...

• feb05

Tror det har blivit ett missförstånd...jag fryser inte jämt...jag blir bara trött på att få kommentaren att jag är för smal de gånger jag fryser...som om lösningen på detta skulle vara att lägga på sig fler kilon...

Jag kan väl inte påstå att jag är ett träningsfreak - men jag tränar i alla fall 2 ggr/vecka.

• feb05

Folk blir väl inte nöjda förrän man har lagt på sig lite...

• feb05

You tell me...

Det är ju bara tjejer som säger det...

• feb05

Klart man inte fryser om man rör sig mycket... Men det är ju svårt att både sitta framför datorn och att röra sig samtidigt...

Svar på tråden Frusen = för smal?