Gravid för snabbt!
Jag och min man har i alla år hört att det är svårt att bli gravid och de vänner vi har med barn har fått kämpa i över ett år innan de blivit gravida. Så för att planera ordentligt så tänkte vi att det vore bra att sluta att skydda sig nu för att bli gravid framåt våren 2006.
Nu sitter vi här och jag är redan gravid! Och jag vet att jag borde vara glad över att jag över huvud taget kan få barn (!) men båda jag och min man känner PANIK och känner oss inte alls redo att få barn om 7,5 månad. Vi vill ha barn då men inte nu! Och samtidigt kan vi inte ens se oss göra en abort. Det finns inte ens i vår tankevärld!
Drömresan är planerad till hösten men nu kan vi troligen inte åka eftersom det innebär att jag ska ta levande vaccin vilket jag inte får som gravid. Vi bor i en superliten lägenhet och hade tänkt köpa nytt framåt våren. Vi har inte pengar för köp just nu.
Vi har verkligen längtat efter barn men nu känner vi oss bara väldigt rädda och panikslagna vid var som pågår i våra liv.
Någon som känt/känner likadant eller någon som kan hjälpa oss att få lite perspektiv (utan hårda ord tack, för vi dömer oss själva väldigt hårt för tillfället och gråten är inte långt borta vid något tillfälle under dygnets vakna timmar).