• Ananas

Sport-bh

Jag har stor byst (70H!) och hittade en bra på Stadium. Märket kommer jag dock inte ihåg men det var en knäppning med hyskor i ryggen och den hade storleksbenämning både i S M o L och kupstorlek.

Var iväg och kollade och jo, det var en Casall.

Sedan har jag beställt från www.bravissimo.com Deras sportbh (finns i svart, svart/vit och vit) gör att iaf min byst sitter som gjuten på mig! :)
    Skönt att slippa ge sig själv blåtiror. ;)

• Ananas

blivande fru J.

Vilken från Casall testade du? Det finns ju både såna man drar över huvudet (vilket jag tycker är kass om man har stor byst då den inte sitter åt under bysten om man tar en som är lagom över bysten) och såna som har BH-knäppning och de har ju storlekar där man tar hänsyn både till omkrets och kupa.

• Ananas

Swing.

jo, så är det... men egentligen är inte själva kupan så stor om man tänker efter. Om jag hade haft 80 runt om hade jag haft F-kupa. E om jag hade haft 85 och så vidare. Jag tror inte någon hade reagerat så mycket om man hade haft 85E... Bara för att man är så liten under bysten så blir ju kupan så stor!

Jag har funderat flera gånger på hur de tjejer som gör bröstförstoringar tänker. Flera av de anställda jag pratat med i specialbutikerna för underkläder har sagt att dessa tjejer ofta blir förvånade då de inte hittar så många bh i sin nya storlek. Visst de kanske inte behöver så mycket stöd då många silikonbröst står ut av sig själva men ändå.

Det jag hoppas är bara att om jag får barn någon gång i framtiden så vill jag inte ha mycket större bröst. Då kommer jag att få ont i ryggen... Och hitta bh då blir inte lättare iaf...

• Ananas

Mitt tips är att prova runt och se vad du hittar och sen prova ordentligt i provrummet. När jag provat sport-bh brukar jag ställa mig och hoppa upp och ner så mycket jag orkar för att se att bysten sitter där den ska och inte hotar att ge mig blåtiror. :)

Svar på tråden Sport-bh