• Blåsan

Viktnedgång/bröst!!?!

Jag har gått ner 6 kg sen april/maj..Har börjat springa 3ggr i veckan + plus äta bättre och rätt..vägde 76 när jag började.
    Jag tycker bara det är rumpan som blivit mindre och brösten har nästan försvunnit..hade c innan nu en liten b känns det som...Om jag fortsätter försvinner dom ännu mer..??Det är ju inte så kul..

Nån mer som gått ner och det bara försvinner på brösten??

• Svar på tråden Viktnedgång/bröst!!?!
  • Gloriousgirl

Oh ja... mina tuttar finns inte kvar alls. Jag hade D-kupa innan, nu har jag knappt B... Men det ser ändå okej ut eftersom vikten gått ner.

• Ellte

Ja av någon outgrundlig anledning tar det alltid först där man vill bli av med minst *fniss*

DOCK...är det kanske så att du har en BH med för stor omkrets nu när du gått ner...och när du minskar omkretsen behöver du en större kupa :D

Själv startade jag med 90D och har långsamt arbetat mig ner till...80D...eller 75E...via 90C, 90B, 85D och 85C...:?

• Swedie

Tyvärr så kan man ju inte bestämma vilken del av kroppen som fettet försvinner först på.. :( Mina bröst är också mindre nu, men rutorna på magen får mig att inte bry mig så mycket ;)

• fikonet

Jag har gått ned från 75 till 58-59 kg (är 174 cm lång) under en längre tid, varav jag lyckats gå ner de sista 9-10 kg under det senaste året. Snacka om att brösten blivit mindre!!

Hade 75D förut och har nu 75C som även de börjar kännas för stora. Detta är självklart tråkigt då jag (och pojkvännen) gillade mina stora bröst. det var ju liksom en av de få saker jag var nöjd med (och gillade att visa upp) när jag vägde mer. Nu syns de knappt i vissa kläder och det är givietvis tråkigt men samtidigt är det en väldigt lättnad att väga mindre och jag trivs jättebra med min nya vikt. Siktar till och med på att gå ner ett par kg ytterligare.

• AnnaZ

Fikonet, vad har du för kläder om 75C knappt syns??
    Du kanske bara måste vänja dig vid en tightare garderob, så kommer brösten också synas :)

• Juni-flickan

Här är en till. Minskade mitt omfång några cm för ett tag sedan när jag åt Nutrilett. Upptäckte också till min fasa att brösten nästan försvann. Och jag som inte är större än 75A.

Tänkte likadant som AnnaZ skrev. Men är man van vid större bröst så är det nog så att man tycker dem "försvinner" även om man går från D till C. (kan jag tänka mig i alla fall )
    För om jag skulle gå från A till B eller C så skulle jag ju tycka att jag hade jättemeloner :D Men det tycker säkert inte ni som är vana vid det.

• fikonet

AnnaZ: Självklart syns fortfarande mina bröst, men de är betydligt mindre. Den bh i stl 75C som jag har på mig idag känns för stor, både i omkrets o kupa. Så jag kanke får testa B nästa gång...

Jag vet att de inte är osynliga men eftersom brösten var stora innan och således fick en del uppmärksamhet känns det konstigt nu när de är så mycket mindre. De var liksom så gott som det enda jag var nöjd med tidigare och trots att jag gått ner ca 16 kg har jag svårt att uppskatta min kropp och tycka att jag är fin. Det hade då varit skönt att i alla fall ha de stora tuttarna att stoltsera med

Ja, ja, förstår att det här låter lite konstigt. Hoppas att det är någon i liknande situation som kanske förstår hur jag tänker.

Jag vill dock poängtera att jag inte på något sätt är bröstfixerad och inte kan tänka mig att operera brösten. Man ska vara stolt över den man är och jag börjar sakta men säkert att trivas med mig själv!

• Swing

Vad duktiga ni är som gått ner i vikt. Visst försvinner brösten först, tyvärr.... Jag vet.
    fikonet: prova t.ex. 70C. Det är inte skönt när bh:n inte sitter bra. Är bara kupan okej kan man sy in dom ett par cm baktill om man sprättar bort spännena. Pilligt, men det går bra, jag får ofta göra så.

• viccy

Faktiskt är det så för alla tjejer! Jag som gått ner så otroligt mycket på kort tid ( läs från vidd 37 till 31 ) har gått från c till a eller b kupa. Men då får man också tänka på att man går ner runt om också, själv har jag minskat från 90c till 75b, det liksom jämnar ut sig. Men jag är ju ingen byst drottning precis...

• GameJane

Tyvärr kan man ej "punktbanta".
    När jag gick ned mina 15 kg försvann mina bröst nästan.
    Jag hade C innan men nu har jag A.
    Lite tråkigt...men så e d nog för alla.

Svar på tråden Viktnedgång/bröst!!?!