Makrill i tomatsås?
Älskar detta på falurågrut knäckebröd! Jag äter 2 sådana till frukost & 2 ägg. Fel? Ska jag ta bort gulan? Denna frukost mättar väldigt bra! Ngn som vet? För övrigt är det tallriksmodellen som gäller.
(vill gå ner i vikt)
Älskar detta på falurågrut knäckebröd! Jag äter 2 sådana till frukost & 2 ägg. Fel? Ska jag ta bort gulan? Denna frukost mättar väldigt bra! Ngn som vet? För övrigt är det tallriksmodellen som gäller.
(vill gå ner i vikt)
Det är bra! Massor med nyttiga fetter i makrillen! Det jag kanske hade gjort om jag varit som du hade varit att ta bort ett ägg (ägg innehåller en hel del fett och kalorier) samt ersätta knäckebröden med Fazers Rågkusar istället. De är supergoda och smakar som mjukt knäckebröd, men har inte lika högt GI. Lycka till!
Japp, byt ut ett ägg mot en frukt. Fräsht och gott!
Tack för svaren!
Ett ägg innehåller nästan 100 kalorier, så har du även makrill på mackan, bör du dra ner lite.
Annars innehåller det bra protein som mättar. Och makrillen är visserligen inte mager, men den innehåller nyttiga fetter!
Hur många knäckebröd med makrill kan jag äta? & tips på ngt annat än ägg till det? Jag har så svårt att äta frukost *suck* Får riktigt kväljningar...
förresten-tack för att ni svarar!
Jag brukar mosa ihop en burk makrill med en halv burk kesomini och ha det som pålägg... Tokgott :)