Ni som kan det här med pulverdieter!
... ni måste hjälpa mig och svara på några frågor. (Var inget överdrivet intresse i min Naturdietstråd så jag vänder mig till er mer generellt).
Jag har alltid varit av åsikten att om man vill gå ner i vikt är det bättre att lägga om kosten och motionera mer istället för en massa pulverdieter. Har kört Viktväktarna ett bra tag (lite till och från) och gått ner från 92 till 70 kg, som jag väger idag (var nere i 65 förra sommaren men gick upp lite i höstas). Bra resultat med andra ord! Nu har jag dock märkt lite stiljte på vågen och skulle så gärna vilja göra ett ryck inför terminsstarten i höst. Därför har jag köpt hem Naturdiet och började igår. Märkte genast skillnad, -2 kg på vågen i morse.
Jag har ju dock alltid hört om nackdelarna med pulverdieter, att man går ner snabbt men sedan upp igen och mer därtill. Nu undrar jag, behöver det alltid vara så? Min taktik är som följer: Jag kör Naturdiet ren kur i två veckor för att få en rivstart. Sedan slutar jag helt med pulverdieter och övergår helt till mitt viktväktarprogram fram till målvikt.
Kommer jag att gå upp i vikt igen då, och kanske mer därtill?
Spelar det med andra ord någon roll hur jag har gått ner de här kilorna, om jag har gått ner på ett långsammare sätt med VV eller på ett snabbare sätt med en pulverdiet?
Huvudsaken är väl att man inte faller tillbaka till helt gamla vanor, eller?
Frågorna hopar sig, vore tacksam för svar...
/CCC