Lunch/middag idag?
Vad äter ni BT:are till lunch/middag idag?? Min käre make ringde och undrade om jag skulle laga nån mat efter jobbet idag?? Jag har idétorka!!
Vad äter ni BT:are till lunch/middag idag?? Min käre make ringde och undrade om jag skulle laga nån mat efter jobbet idag?? Jag har idétorka!!
Idag hade jag tänkt göra lasagne. Men annars blir det pasta med pesto och soltorkade tomater (standard vid idéhugg).
I värsta fall blir det popcorn. Ja just det. =)
Kanon gott med fullkornspasta-sallad. Koka upp lite skruvar och ha i vad du vill, avocado, tomat, fetaost.... :)
Mm. Pastasallad är en hit, speciellt med lite fetaost i! Det är fräscht med kall mat så här på sommaren, men nu är det iofs kallt ute. Lasagne är gott, annars ngn god paj, hemmagjord pizza (enkel att göra och brukar uppskattas av killarna, samt kan göras magrare), göra lite egna grillspett eller couscous med hummus och kycklingfilé! Mums!
Jag tänkte faktiskt på att göra nåt med pasta & pesto. Har en burk pesto öppnad & enl burken så ska den användas 1 vecka efter öppnandet!! Har ni tänkt på att det är så kort datum för sånt?
Jag ska äta kycklingfilé med grönsaker :)
Idag till lunch åt jag pastasallad med kassler, ungefär som den selda beskrivit. Men ikväll blir det nog sämre, sambon jobbar kväll och det blir oftast inte så seriös matlagning när man är ensammen (eller så passar man på och gör något riktigt smaskigt!!)
Men ett tips på enkel, nyttig (och faktiskt GOD) mat är fisksoppa. Köp färdig soppa (Blå band på påse eller tetra, typ räksoppa eller thaisoppa) och blanda i fisktärningar och ev. lite grönsaker. Blir faktiskt riktigt gott!
Jag har ätit falukorv gjord i ugnen med råstekt färskpotatis och senapssås *mums*
>Victory
Festligt, jag brukar oxå ha kassler i sallader *mums* och har du/ni testat med kycklingkassler?? Såå super gott och nyckelhålsmärkt! TESTA hihi :)
Nej, kycklingkassler har jag inte provat. Hur ser det ut? Måste kolla nästa gång jag går och handlar! Tack för tipset!!
Idag blir det hjortgryta med ris till lunch och hemlagade hamburgare till middag!
>Victory, den ser ut som en vanlig kassler, sån där rulle du vet :) men tyvärr så är det inte alla affärer som har kycklingkassler. Jag brukar handla på ICA Kvantum. Så kanske större affärer har..? Du får kolla runt!
>Selda. Ska kolla efter kycklingkassler på Kvantum. Har en rätt stor butik "runt hörnet". Vi har provat kycklingkorv i Norge en gång men det var inget hit!