Fruar - 23 juli 2005!
Ytterligare en 23/7-fru finns här:
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1176455.html
Ytterligare en 23/7-fru finns här:
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1176455.html
Min-Ah
Tack så mycket! Återgäldar gratulationerna till er alla.
Förstår att du är nyfiken på bilderna. Vi har inte heller fått bilderna från fotografen än. Väntar spänt... ;)
Min-Ah
Vad tråkigt att bilderna inte blev så bra.:( Kan kanske vara läge att kolla med andra bröllopsgäster om någon av dem har tagit några bra och fina foton eller om dte kanske går att göra någon form av räddningsaktion för era bilder i Photoshop. Vi har ännu inte fått bilderna från fotografen men massor med bilder från bröllopsgästerna, men jag är ju förstås väldigt nyfiken på fotografens bilder också.
Lycka till!
Ska hålla tummarna för att det ordnar sig med bilderna.
Min-Ah
Åh, vad tråkigt!
:(
Är det någon av er 23/7-fruar (eller någon annan... )som bytte efternamn i samband med giftermålet? Jag har fortfarande inte fått något brev om att namnbytet har blivit registrerat hos skatteverket. Har någon av er hört något? Eller är det någon som vet hur långt tid det brukar ta?
anna_80
Vi verkar vara lika otåliga båda två... :)
Min-Ah
Ni var ju jättefina! Roligt att se att ni hittade bilder som var fina trots allt. Kul också att se bilder på brudpolskan och folkmusikerna då jag också håller på litegrann med folkmusik. :)
anna_80
Nej, det har inte dykt upp än men jag ringde faktiskt skattemyndigheten igår och enligt dem så är det på gång. Så jag får väl helt enkelt bara ge mig till tåls... :)
Min-Ah
Jag är sånglärare till yrket och sjunger och dansar gärna folkligt. Min make är däremot jazzmusiker och inte så förtjust i att dansa så det fick bli en enkel vals för oss på bröllopet... :)
Riktigt bra idé med F-hål på vigselringen! Ska bli jätteroligt att se bilden!
Måste också säga att jag är väldigt avundsjuk på er som har fått era papper ifrån skatteverket och vägverket! Vill ju också kunna börja använda mitt nya efternamn på riktigt!
Min-Ah
Jag jobbar på en Kulturskolan i en kommun några mil ifrån Göteborg. Har sång- och klarinettelever, körer, orkestrar och lite annat smått och gott! Trivs jättebra!
Min-Ah
Jo,jag jobbar 100% vilket jag oftast trivs väldigt bra med. Gick I/E på musikhögskolan i Gbg 1998-2002 och fick sen jobb direkt när jag var klar. Så på torsdag tar sommarlovet slut och jag börjar mitt 4:e läsår som lärare.
Då om inte förr ska jag väl vänja mig vid att ha bytt efternamn... ;)
Verkar som jag är ensam om att vänta på att få byta namn på riktigt...
Min-Ah
Jag håller med! Känns som om sommarlovet är slut innan det knappt börjat... Fast det ska bli rätt kul att börja jobba igen också. Får försöka utnyttja de semesterdagar som är kvar på bästa sätt. :) Fúnderade lite, Östra Göinge är det i Hässleholms- eller Kristianstadstrakten kanske? Min mamma kommer därifrån. Fast det kanske finns fler Göinge...
Min-Ah
Förresten, vad kul att läsa att du fått några bra bilder från din svägerska! Vi har fått kontaktkartan från vår fotograf och vi är jättenöjda.
Jag har fortfarande inte fått bekräftelsen från skatteverket... :(
Har ringt och efterlyst och de kunde inte förstå varför det tog så långt tid... Men idag kom brevet!!! :)
Min-Ah
Tycker att ni ska ta om bilderna eftersom du ju faktiskt är ledsen över detta. Vilket jag har full förståelse över!!!
Visst, det blir en extra kostnad och det blir inte riktigt samma sak men jag tror ändå att du blir lyckligare om ni tar om bilderna än om ni låter bli. Risken är väl annars att de dåliga bilderna överskuggar dina fina minnen från bröllopet. Är ju så lätt att hänga upp sig på saker och ting.
Vi är supernöjda med våra fotografbilder och det ska verkligen bli spännande att se bilderna i full storlek sen när de kommer. Än så länge har vi ju bara sett kontaktkartorna. Så jag förstår verkligen att du är ledsen över att era inte blev så bra.
elin1
Tycker också att du ska ringa skatteverket och fråga vad som händer. Hade du anmält namnändrig innan vigseln? Annars kanske det tar längre tid...
Min-Ah
Håller med om att blommorna blir en onödigt dyr extra utgift. Men även utan buketten så kan det ju fina bilder på Er och det är väl det som är det viktigaste...
Åh, vad fina ni var!