• Mrs Melén

Brudgummens klädsel.. Vad har ni tänkt?

Hej!

Jag undrar vad era män har på sig?

Frack, kostym, smoking, sakett eller?

Färg?

Min man hade tänkt ha schakett (svart troligtvis, jag skulle vilja att han hade naturvit..) med palestron (röd;)) och han är helt tokig i ishockey så istället för en pärla så vill han ha sitt ishockeylags logo...

Berätta, hur gör ni?

• Svar på tråden Brudgummens klädsel.. Vad har ni tänkt?
  • BoIs

En liten fråga?
    Enl. etikettboken så skall man ha vissa kläder för vissa bröllop, fm eller em. Tänker ni på det eller...?
    Vi tänkte oxså ha schckett eller franchcoat men skall ha em. bröllop.

• Lama

Jag har läst mkt om vad man ska ha och när men kontentan är att man kan ha i princip vad som helst.

Men strikt gäller Jaquette på förmiddagsbröllop och Frack på eftermiddagsbröllop.
    Med förmiddagsbröllop menas (som jag läst det) ett bröllop som börjar före 14.00 samt som INTE följs utav middag utan istället lunch eller en lättare tillställning/mottagning.

Vi kommer ha bröllopet kl. 14.00 och en middag som börjar runt 18.00 (lång transport) så jag får inte ha en Jaquette enligt "reglerna" men det skiter jag i.

• chokladpudding

Jag föll själv för en frockcoat (Mozart) när jag såg den i en bröllpstidning för ett år sedan och hoppades så att min m2b ville ha en sådan. När vi var på mässa såg han en manikäng med frockcoat och utropade direkt att en sådan ville han ha. Så då åkte vi tittade i en stor affär med bröllopskläder. - Han fick hjälp i flera timmar och valde till slut en som han ville ha. Och vet ni vilken det blev? Jo, precis den som jag föll för i tidningen (trots att han aldrig sett den)!

Jag har sett den på och han är superfin verkligen!!!! Den är mörk med ett svagt mönster i tyget.

• Jeppson

Etikettsregler struntar jag fullkomligt i, men tycker generellt att svarta kostymer funkar bättre på vintern, och grå/ljusa kostymer är snyggare på sommaren. :)

• Fru Luthman

Min sambo och hans marsalk valde att han ska ha en frockcoat och sedan matchade vi in plastrongen.

Tror att tanken var att han skulle ha frack, men efter att ha provat i affären valde han denna..

• HHJ

Min karl ska ha frack, det verkar han vara ensam om, i alla fall i den här tråden. ;)

• Miss Em

Min M2B ar fran Scotland sa det blir kilt for honom med tillhorande "Bonnie prince charlie"-jacka, knastrumpor och hela alltet.
    Dyrt blir det, men den kommer han att anvanda hela livet sen. Jag tror han kommer att vara sa stilig sa

• 2/7

Min hade svart kostym, med tillhörande väst. Han var verkligen hur fin som helst.

Jag tycker faktiskt att en snygg och välsittande kostym är det allra finaste.

• Jeppson

Miss Em: Läckert! :D

2/7: Jag håller med! Dessutom är det ju praktiskt eftersom man kan använda den även senare. Plus att det ju är "inne" just nu med kostym på bröllop. ;)

• Kattis72

Nej, vi bryr oss inte om vad man ska ha en speciell tid på fygnet. Vi gifter oss 15.00 och han ska ändå ha jaquette. Snyggt!

Svar på tråden Brudgummens klädsel.. Vad har ni tänkt?