• aa_s_a

    Dejt - hur göra??

    Hej!

    Har ett litet problem jag skulle vilja ha lite råd om. Jag är en tjej på 24 år. För 4 månader sen tog det slut med min pojkvän/fästman. Vi hade då varit tillsammans i 5 år och förlovade i 4. Jag trodde han var mannen i mitt liv, men tänk så fel man kan ha! Ännu värre blev det sen, efter det tagit slut, när jag insåg att jag faktiskt inte varit kär den sista tiden i vårt förhållande, jag höll bara fast vid någon dröm jag hade.

    Idag har jag och mitt ex ingen kontakt, förutom några sms och mail för någon vecka sen i samband med att jag skulel hämta saker som var mina, hos hans föräldrar. Det var jag som inte ville ha kontakten. Mina vänner sa gång på gång till mig att jag inte mådde bra av den kontakten. Jag insåg väl det själv men hade så svårt att bryta med honom helt och hållet. Jag har dock en del kontakt med hans mamma fortfarande.

    För 2,5 månader sen så tog jag upp kontakten med en gammal kompis och det resulterade i en dejt med hennes killkompis. Vi kom bra överens från första början. Han hade också lämnat ett långt förhållande, så vi var på samma våglängd. Vårt förhållande till varandra blev ganska turbulent, vi hade lämnat förhållanden som av en eller annan anledning inte fungerade och vi trivdes så bra i varandras sällskap. Men ville vi ha varandra eller bara någon?? Vi började rätt snart hångla och även ha sex med varandra. Båda ville och vi tror inte heller det påverkar oss i vårt beslut om vi vill vara tillsammans eller inte.

    Nu har vi dock kommit tillbaka till verkligheten lite. Vi trivs fortfarande väldigt bra i varandras sällskap, vi tänker på varandra när vi inte är tillsammans och saknar även varandra. Vi vet dock inte vad vi vill, ibland vill vi ha varandra, ibland inte och mesta tiden vet vi ingenting. Vi har tagit ett steg tillbaka och kommer fr.o.m. nu dejta som ?vanligt?, fika, gå på bio o.s.v.

    Han sommarjobbar på en båt och kommer därför vara borta två veckor fr.o.m. söndag. Vi har då pratat om att vi kanske inte ska ha kontakt under de två veckorna för att få rätsida på vad vi vill eller inte vill. Jag har även sagt att jag kommer ta ett steg tillbaka för ibland har det känns som jag varit lite väl mycket ?på?. Han tycker inte det är så, men jag har känt av lite tendenser till att det är så.

    Vi är båda två lite rädda också eftersom vi trodde vi var kära i våra respektive ex men inte var det. Hur ska det då kännas om man är kär?? Jag har även frågat om han är rädd för att gå in i ett nytt förhållande, men har inte fått något riktigt svar.

    Jag vill utforska vad denna relation kan ge, men jag kan ändå tänka mig att om det inte blir vi så kan jag ganska snart gå vidare, men ha med denna kille som en av mina bästa vänner. Vi har sagt att det minsta vi blir är väldigt bra vänner. Vi har hjälpt varandra genom den här krisen efter våra respektive separationer, vi var båda nervvrak när vi träffades och jag vet inte hur jag skulle må om jag inte träffat den här killen.

    Usch, vad ska jag göra, hur länge ska jag vänta för att se om det kan bli något? Jag vet att jag analyserar för mycket, ska försöka sluta med det men det är inte lätt..

    Oj, det här blev långt, hoppas någon orkar läsa!

  • Svar på tråden Dejt - hur göra??
  • aa_s_a

    Tack så mycket för svaret! Som jag känner nu så är jag redo att gå in i ett nytt förhållande, men vill ändå lära känna honom bättre först för att vara riktigt säker!

Svar på tråden Dejt - hur göra??