Löshår i Göteborg
Hej!
Är det någon som vet var man kan köpa löshår i Göteborg? Ska dit i helgen och leta. Är det någon annan affär man bara ska besöka när man planerar för bröllop?
Hej!
Är det någon som vet var man kan köpa löshår i Göteborg? Ska dit i helgen och leta. Är det någon annan affär man bara ska besöka när man planerar för bröllop?
Förlåt om jag frågar lite OT, men Lillstrumpan,
Vad är det för produkt som gör håret tjockare? Jag har nog Sveriges tunnaste hår och är ständigt på jakt efter ngt som kan få det att se lite tjockare ut..
/Lilabee
Den heter mop - (modern organic products) lemon grass lift. Man får ju inget tjockt reklam hår, men jag märkte skillnad. Har alltid haft riktigt tjockt hår men det började växa ut tunna hårstrån samtidigt som jag tappade mer och mer (stress och tråkigheter som hänt i mitt liv) och köpte då denna produkt som man sprejar över håret.
Har provat allt möjligt men på mig funkar bara den här. (Håret får volym och känns lite tjockare!) Den kostar 179 kr för 250 ml. Köpte den i början av juni och har halva kvar.
Jag köpte mitt löshår på Safari för 350 och det fungerade bra. Dock tål den inte att blekas så köp rätt nyans eller ljusare så att den kan färgas. Min frisör "testade" håret med locktång för att kolla att det var äkta och det var det.
Finns en butik till som säljer löshår. om man står vid gamla cheraton (??) och går gatan in mot Nk huset till så ca 50 meter på väg ligger ytterligare en afrikanskbutik dom är "liiite" dyrare än safari men sååååå mycket trevligare. Dom är typ 20 kronor dyrare men definitivt värt dom små kronorna..
Lillstrumpan: Tack!
Jag ska leta efter den!
/Lilabee
Jag har nog haft en tvärtom upplevelse. På Safari är de jättetrevliga men på det andra stället (antar att det är det som ligger i huset mittemot NK), så var det tvål st där inne när jag kom in. Den ena pratade i telefon hela tiden och den andra total ignorerade mig, så jag gick. Är det någon som varit på perukmakaren, som ligger på gatan nere vid älven.
Jag har blivit tipsad av min frisör om att gå till Glitter. Någon som varit där?
Jag tror att Glitter bara har "roligt" löshår, i plast dessutom.
Honungen
Det var äkta hår jag skulle köpa där ju... Man, men - det löser sig. Får knata runt och kolla när toningen är gjord!
Aurot - Vad du är gör -köp INTE håret på Glitter! Jag tvivlar på att dom har människohår där och skulle dom ha det så är det knappast av bra kvalité (titta på det och det går sönder, ungefär). Vad konstigt att din frisör inte kan tipsa om något bättre ställe, det är ju nästan så man blir rädd när man tänker på att hon kanske använder så pass dåligt löshår i andra kunders hår.
Mastermind
*fnissar*
Åh vad skönt att du kan slippa oroa dig för vilket hår min frisör använder i sina kunders hår. Björn Axén kör hon med.
Du kan andas ut!
Aurot - Vad bra! :) Men varför i hela friden rekommenderade hon då Glitter för dig?
Mastermind
Lovar att återkomma så fort jag får klarhet
Nu har jag köpt löshår. Glitter var inte rätt ställe för det stämmer att de bara hade syntetiskt hår, som Mastermind sa. Däremot var det bra och billiga på Safari; 350 spänn för nästan en halvmeter långt äkta hår... (känns lite läskigt, som en skalp eller nåt...)
Jag rekomenderar Salongsafari starkt.
Se hemsida salongsafari.com