Utmattningsdepression
Någon som har erfarenhet av hur man upplever tillvaron och omgivningen vid uttmattningsdepression på gränsen till psykos? Hur hjälper man bäst? Jag skulle verkligen behöva veta!
Någon som har erfarenhet av hur man upplever tillvaron och omgivningen vid uttmattningsdepression på gränsen till psykos? Hur hjälper man bäst? Jag skulle verkligen behöva veta!
Tack snälla ni för era utförliga svar! De gav mycket. Skönt att höra att du mår bättre nu Hallonsylt. Min vän visar en del paranoida tendenser som inte funnits tidigare, tror att folk är ute efter honom, pratar skit om honom, vill honom illa, det är som om han inte riktigt kan eller orkar förstå andra längre och då utgår han från att folk vill honom illa. Han har ett chefsjobb där han är i fokus hela tiden och det verkar som att han mest vill vara i en garderob där ingen ser honom just nu, men på något mirakulöst sätt lyckas han hålla upp någon slags fasad, fast han flippar helt om någon begår ett misstag, tror att det är personligt riktat mot honom. Han kan bli fruktansvärt elak. Tror inte det hade gått så långt om han inte haft den position han har. Som ni förstår är han inte lätt att ha att göra med just nu, särskilt inte eftersom han själv anser att han bara är lite slutkörd och att det är alla andra som jävlas med honom. Jag är tacksam för alla råd och alla egna berättelser för att förstå bättre!