Gulliga saker att kalla sin kille?
Hej hopp!
Vad kallar ni er kille för gulliga saker? Jag har fastnat för vännen, raring, snygging.. vad finns det mer?!
Hej hopp!
Vad kallar ni er kille för gulliga saker? Jag har fastnat för vännen, raring, snygging.. vad finns det mer?!
Ar det bara vi som kallar varandra vara riktiga namn? Vi har aldrig haft nagra smeknamn och jag tror ej jag skulle uppskatta det.. (det anda som jag ibland lite ironiskt tar till ar "Caro" som betyder min karaste mer eller mindre men det ar oftasr lite ironiskt nar jag ar arg...)
Ellte:
Jag är precis som du! Eller snarare, jag _var_ som du... Jag har fått kapitulera inför min ständigt gullande pojkvän, även fast jag fortfarande får utbrott när han kallar mig alltför sliskiga saker som t ex goserumpan/gullrumpan eller solstrålen eller lilla räkan...
Saker som jag trots allt kallar honom är gose eller ljuvel (ljuvel = en ljuvlig person).
Konstigt nog har jag mycket lättare att acceptera om mina killkompisar kallar mig stumpan eller gumman eller damen eller socker/sugar, det blir inte alls sötsliskigt när det inte är ens pojkvän. Det känns bara snällt och vänskapligt.
Tja... förutom Kalle så är det det vanliga "älskling" och "prinsen". Kallar honom säkert för en massa annat också. Ibland kallar jag honom för "Lover Boy" och det smeknamnet kommer från en arbetskamrat som kallade honom så. "Nu kommer din Lover Boy och hämtar dig", brukade hon säga.
Mig kallar han för "Lovely". Det är väl det enda smeknamnet förutom "älskling", vad jag kommer på...
Hm, han får heta både det ena och det andra... Bla Gosnos, Honeybum eller Pälskling. Jag heter Liten, Lilla Vild, Tiger bum-bum eller Pussnuss...
LillaLoppan
.. ja det kanske är samma vi har..
Kul.. Plötis blir det ibland också
Jag kallar min älskling för Knubbsälen, tycker det är rart.
Jag kallar min älskling för Knubbsälen, det tycker jag är rart.
Mina namn på honom: Husselusse, husse, älskling, hjärtat mm
Vad han kallar mig: Mattelatte, matte älskling, gumman
Listan kan göras väldigt lång. Det roligast är att innan vi skaffade katt sa vi alltid att skämtsamt hur irriterande det är när folk ropar mamma och pappa på varann även fast deras barn inte är med utan kan till och med vara uppväxta och utflygna ur hemmet.
Skrattar bäst som skrattar sist. Sen köpte vi fick kattar och efter det kallar vi varandra inget annat än just: husselusse och mattelatte alternativt husse och matte.... Så det är väl bara att inse att den dan det finns barn i huset kommer vi också förvandlas till ett sånt där irriterade par..
*garv* USCH det är ju SANT! Jag brukar kalla mannen för HUSSE också *skäms*
Jag är hans DARLING, och han... jadu, jag vet inte riktigt. Annars är det mest våra vanliga namn som gäller förutom älskling då.
min pojkvän kallar mig för snuttpruttan....är det löjligt el gulligt. ibland snuttpluttan oxå.
jag säger plutten
Jag kalla min älskling för honey, pussis, sötis, min finaste osv.
Han kallar mig för älskling, my sexy, snarkis osv :)
Min pojkvän kallar mig hjärtat, och jag kallar han nallebjörn eller nallen.Men även älskling, men det säger båda till varann