• Bröllopstokiig

Jag har blivit dumpad

Usch efter 8 tillsammans tackar nu min sambo för sig och drar. Han säger han har inga känslor kvar för mig. Jag vill bara gråta, skrika göra allt för att få honom tillbaks.
    Vi som skulle gifta oss den 27 Maj nästa år så mycket planerat allting bara åt skogen. Känner mig så ensam.

• Svar på tråden Jag har blivit dumpad
  • Nyfiken gul , nu fru

lilla vännen!!

Usch!

Styrkekramar til dig!!!!

Är det verkligen kört tror du eller har han bara fått kalla fötter inför bröllopet?

• loppalina

Vad ledsen jag blir för din skull :(

Sänder många styrkekramar till dig. Hoppas att det löser sig.

*Kram* loppalina

• tessideluxe

ojoj. Jag kan tänka mig hur du känner det. Själv gjorde jag slut med ett ex efter 7 fina år tillsammans. Vi bodde ihop, hade planerat förlovning osv men det blev för mycket för mig. Jag hade alltid trott att det skulle vara vi men jag insåg när allt ställdes på sin spets att jag visserligen älskade honom, men att jag inte var kär/förälskad i honom. Det kändes mer som att leva med en jättebra kompis.

Idag har både han och jag nya partners och vi är väldigt goda vänner. Han säger att han fortfarande efter 5 år saknar mig men han är samtidigt glad att jag gjorde slut så han fick möjlighet att träffa någon som kunde ge honom det han ville ha.

Nu vet jag ingenting om din kille. Kanske har han fått kalla fötter och bara vill ha lite tid för sig själv. Eller så har han inga romantiska känslor för dig längre... I vilket fall som helst så gör det ONT men du måste nog fråga dig själv, Vill jag leva med en man som inte älskar mig? Förtjänar jag inte bättre än så?

Ring honom inte, skrik här på BT i stället. När han ser att du klarar dig utmärkt utan honom, kanske han tänker om...

/Tessi

• Marie06

tessideluxe

Exakt så säger han också som du berätta att du kände. Jag vet att jag är värld en bättre kille men efter 8 år är man nästan oskuld på den biten att ragga. Dem vänner jag har (älskar er hela bunten) är tillsammans med någon.

Till saken hör att detta hände den 31/7 nu måste vi dela upp allting men han vill inte träffa mig av rädsla att falla tillbaka till mig när han ser mina tårar. Hur ska man då lösa det praktiska?

• Alexa44

Låter fegt att han inte vågar träffa dig, eller vågar han inte märka hur mkt han sårat dig?

• M Magdalena

Håller med Alexa44, fegt av honom.

Han måste ju vara vuxen och ta ansvar och stå för det han gjort (gjort slut). Då får han stå ut med att se dig ledsen helt enkelt. Om han befarar att han kommer "falla tillbaka" så kan han ju inte ha tänkt igenom det ordentligt på alla plan (med intellektet och hjärtat) innan han gjorde slut, eller??

Hmm..

Styrkekram till dig! Jag o min f.d. gjorde slut efter 7 1/2 år, men det kom gradvis så det var "väntat" att det kunde sluta så, även om det var jobbigt.

tessideluxe: Hur lång tid tog det innan ni kunde vara kompisar? Det e 8 månader sen nu jag och mitt ex gjorde slut och både han och jag har hittat nya partners men det känns ännu inte att vi kan vara kompisar. Iaf inte från min sida, men det kan ju bero på att han tog en av mina käraste väninnor till sin nya partner. Det kaaaan ju bero på det.

Marie06: En till styrkekram till dig..

• Stjärna

Ja, du. Kan inte annat än vara ödmjuk inför din sorg, för en sorg måste det väl vara när man går isär på detta sätt.

Det praktiska som du frågade om... varför inte skriva en lista det som ni fått från hans familj är väl mer hans, det som ni fått av dina vänner/familj är väl mer ditt.

Det övriga som ni köpt gemensamma får hamna på en egen lista.

Skriv ner på en lista för dig själv vad du helst vill ha och se hur mycket av det gemensamma det blir. Blir det lika mycket i värde kvar på listan åt honom?

Fråga honom vad han vill ha, be honom skicka en lista.

Sen får ni väl förhandla genom telefon, mail eller brev som sakerna, helt enkelt.

• Marie06

En helt annan sak.

Ska man börja om med ppiller igen nu, vad tycker ni? Vi pratade om att skaffa barn och då slutade jag med ppiller och vi använde kondom.

• Nyfiken gul , nu fru

så länge du inte har någon ny partner finns det väl ingen anledning att börja med p-piller igen?

om du inte möjligen har besvär av mensvärk och grym PMS...

• Margith

Tråkigt att det blev så. Men vis av egen erfarenhet (min man dumpade mig dagen efter vår 8-årsdag)så är det lika bra att ni inte hann gifta er. Jag och mitt ex var gifta i 7 månader! Gifte oss 2003, skilde oss 2004. Så himla mycket ogjort känns det som. Vi har bra kontakt i dag.

• Marie06

Idag är en sån dag där jag bara vill lägga mig ner och dö....

Längtar efter honom så det värker....

Vad gör jag ????

• Alexa44

Jag lider verkligen med dig! Hoppas hoppas att det snart känns lite lättare för dig. Det var ju som någon skrivit tidigare verkligen tur att ni inte hann gifta er i alla fall, så slipper du se tillbaka på bröllopet med bitterhet. Ta hand om dig!
    Många styrkekramar till dig

• tessideluxe

Hej
    När jag och mitt x gjorde slut var det aldrig några problem att dela på sakerna. Det enda vi båda ville ha var dammsugaren, men den fick han ta till slut eftersom det var en inflyttningspresent från hans föräldrar. Å andra sidan fick jag en del grejer som egentligen var hans men som bara jag använde.

Vi fick verkligen kämpa för att kunna vara kompisar. Båda ville att det skulle vara så men det gjorde förbannat ont när han träffade en tjej 3 månader efter att vi gjort slut. Då var jag i ett stadie då jag inte ens ville titta åt andra killar, trots att det faktiskt var jag som avslutat förhållandet. När vi gjorde slut kunde vi inte flytta isär direkt eftersom det inte fanns lägenheter så vi hade sex några gånger med löftet att om vi träffade någon annan skulle vi sluta med det omedelbart + att vi skulle berätta för varandra när vi haft sex med vår nya partner.
    Det kan tyckas plågsamt och att man kanske inte vill veta sånt om den man älskat så länge, men för oss var det ett sätt att gå vidare.
    De första åren pratade vi i telefon kanske 4-5 gånger i veckan, nu blir det någon gång i månaden men jag är så glad att vi kunde vara vänner för trots allt finns det få människor som känner mig så väl som han gör. Han ger mig till och med kärleksråd med min nuvarande pojkvän. De har träffats och gillar varandra. Slutet gott alllting gott...

/Tessi

• Marie06

Tyvärr, det blir advokat inblandad. Han är som att prata med en två åring. Tröttsamt. Ekonomin kommer vi inte alls överrens om. Undrar hur det ska gå med uppdelning av allt små plock.

Har i allafall varit och kollat en lgh till idag så på Onsdag ska jag lämna besked. Måste väga för och nackdelar.
    Usch va svårt detta är.

• tessideluxe

Jag tycker att det är smart att ta hjälp av en jurist om ni inte kan komma överens. Du har du i alla fall någon på din sida som kan hjälpa dig när han trilskas. Ibland verkar det som om en del vill ha grejer som de aldrig har haft något intresse i tidigare bara för att ingen annan ska få dem. En del killar (och tjejer) blir otroligt barnsliga när det gäller så känsliga saker som att dela på ett bohag.
    Om du inte tycker att någon pryl är värd att bli osams om - släpp den till honom. I slutändan är det skönast att ha varit den vuxna parten och förhoppningsvis kommer både du och han att kunna se tillbaka på separationen utan bitterhet. Det är ganska mycket värt det också...

/Tessi

• sinan

Tycker att det är bra att du är så stark och kan tänka så klart att du tar tag i situationen och kontaktar en jurist. När det tog slut med mitt ex så var jag så besviken på honom att jag inte ville ha någonting med vare sig honom eller våra gemensamma prylar att göra. Lämnade pecis allt till honom (bil, tv m.m) och startade på ny kula. Och det är ju inte ett så speciellt rationellt sätt att tänka...

• Bröllopstokiig

När jag skilde mig mig jag i princip bara de saker jag köpte själv, ärvt eller fått i present + vissa möbler. Vi var inte osams på något sätt när vi skildes, men jag var ganska glad över att få köpa de saker jag ville ha utan att ta hänsyn till någon annan. Fast det kan bli mycket och dyrt... Skulle göra potatismos en dag och upptäckte att jag för första gången i mitt 41-åriga liv inte hade en potatismosstöt.

Svar på tråden Jag har blivit dumpad